همایش گرامیداشت هفته کارگر و کارگر در قزوین برگزار شد

این همایش با حضور سردار رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر، سرهنگ ابوالفضل طاهرهانی جانشین فرماندهی سپاه صاحب الامر، حمید کوزه گرها مدیرکل تامین اجتماعی استان و جمعی از تشکل ها و بسیج کارگری و به یادبود 300 شهید از استان قزوین.


انقلاب اسلامی ایران منشأ حوادث تاریخی است

سردار رفیعی در این همایش ضمن قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و تبریک هفته کار و کارگر گفت: جایگاه کارگران بسیار رفیع است زیرا خالق هستند و دستانی دارند که می سازند و تولید می کنند.

وی گفت: کارگران پیشتاز اقتصاد و تولید کشور هستند. یا در مسیر انقلاب اسلامی ایران خلأهایی ایجاد شده که نه تنها تاکنون شکست خورده بلکه روز به روز بر عزت ملت ایران افزوده می شود.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) قزوین گفت: دشمن همیشه می جنگد که بگوید انقلاب ایران نمی تواند به مخاطبان خود در دنیا برسد، در حالی که برخلاف تصور آنها جبهه مقاومت نشأت گرفته از این انقلاب و اندیشه است.

وی با بیان اینکه آمریکا در حال انحطاط است، افزود: اکنون نظام سرمایه داری به آخر خط خود رسیده است و این کمونیسم است که 70 سال دنیا را به الحاد کشانده است. اکنون آنها در موزه ها هستند و کسانی که می خواستند دنیا را دهکده خود کنند دیگر به عنوان یک ایالت پذیرفته نمی شوند.

سردار رفیعی یادآور شد: در مورد اوکراین، دنیا نتیجه اعتماد آمریکا و از دست دادن قدرت نظامی را به وضوح دیده است؟! همین روسیه و کشورهای مخالف آمریکا از ملت ایران جرات عمل پیدا کرده اند.

وی ادامه داد: پس از شهادت سردار سلیمانی و اصابت موشک ایران به پایگاه عین الاسد، وزیر دفاع روسیه گفت که امروز مسیر تاریخ تغییر کرده است و این نشان می دهد که ما منشا تاریخ و توسعه در کشور خود هستیم. منطقه و ما نباید از آن غافل شویم.»

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) قزوین با بیان اینکه دشمن در ائتلاف سیاسی خود شکست خورده است، گفت: امروز دشمن هیچ ایدئولوژیکی ندارد زیرا در توسعه جغرافیایی شکست خورده و نقطه مرجعی وجود ندارد.

سردار آتانی ادامه داد: تنها امید دشمن بحث اقتصاد و فشار اقتصادی است و با این کار می خواهد معیشت مردم را به جایی برساند که نتوانیم به گذشته 300 شهید زحمتکش «نه» بگوییم.

وی در پایان گفت: در این 43 سال به قله‌های زیادی رسیده‌ایم که کارگران با تکیه بر تلاش، دانش، صبر و استقامت خود همواره در خط مقدم تولید و اشتغال هستند. ناامیدی


اختلاف بین افزایش دستمزد سالانه کارگران و هزینه زندگی ناسازگار است

پس از پایان این مراسم آیت الله اسد، عضو شورای اسلامی کار و کارگر و نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: نامگذاری، شعار و رویه سال به نام تولید و اشتغال در سال های اخیر.

وی ادامه داد: سپاه و بسیج کارگری همواره در هر عرصه ای که نیاز بوده وارد شده و در تمام مراحل شرکت های تولیدی و کارگران برای حمایت از اشتغال و تولید تلاش کرده اند که قابل تقدیر است.

اسد در پایان به موضوع کارگران قراردادی و فصلی و تامین آنها، لغو ارز ترجیحی، کمبود مدارک پزشکی، مسئله معیشت و عدم تناسب افزایش دستمزد سالانه با هزینه زندگی و عدم توجه به نیروی کار پرداخت. سازمان هایی که کارگران با آن روبرو هستند.


تولید با همدلی طبقه کارگر و جامعه کارفرما رشد می کند

پس از پایان این مراسم، مجید آهنگریان، رئیس انجمن صنفی کارفرمایی استان به شورای عالی کار گفت: سرمایه اصلی ما در جامعه کارفرمایی است. نیروی کار و کارگر وجود دارد پس باید با افزایش رضایت کارگران به افزایش بهره وری توجه کرد.

وی با بیان اینکه تولید با همدلی قشر کارگر و جامعه شاغل در حال رشد است، ادامه داد: امروز باید باور کنیم که جز با نگاه دانشمندان نمی توانیم بین المللی بمانیم و صادرات داشته باشیم.

آهنگریان گفت: برای ماندن در عرصه تولید داخلی و خارجی باید محصولات و خدمات با کیفیتی داشته باشیم تا با تولیدات پایدار و با کیفیت در عرصه بین المللی بدرخشیم.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان استان در شورای عالی کار با بیان اینکه صنعت و صنعت با تلاش کارگران حرفی برای گفتن دارد، افزود: نظرات کارگران در دستیابی به بهره وری بالا بسیار موثر است، پس ما را به عنوان جامعه یاری کنید. کارفرمایان در این مسیر گلایه دارید که این یک اختلاف نظر است که با نگاهی طولانی و تلاش جهادی حل خواهد شد.

گفتنی است در پایان این مراسم از نفرات برتر مسابقات قرآن کارگری که در استان برگزار شد تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید