حسن روشن، مهدی تاج را شست و روی طناب پهن کرد

حسن روشن، مهدی تاج را شست و روی طناب پهن کرد

حسن روشن پیشکسوت فوتبال کشورمان روز جمعه درباره روند انتخاب سرمربی جدید تیم ملی فوتبال که این هفته ها ادامه دارد، اظهار کرد: انتخاب سرمربی بر عهده رئیس و هیئت مدیره نیست. فدراسیون فوتبال در هر کجای دنیا باید یک کمیته فنی قوی تشکیل دهد و برنامه های مربیان مورد نظر در این کمیته بررسی شود و وقتی مربی انتخاب شد فدراسیون فوتبال باید با مربی داخلی در شرایطی مانند یک مربی خارجی رفتار کند. حمایت و احترام به جز حقوق به دلار که نمی توانند به او بپردازند.

روشن اضافه کرد: نباید مربی بومی را بعد از باخت اخراج کنند و به طور منطقی همان شرایطی که برای مربیان خارجی در نظر گرفته می شود برای مربیان داخلی هم همینطور باشد و به آنها فرصت داده شود.

وی در ادامه به حضور کم اثر مربیان خارجی در تیم ملی اشاره کرد و اظهار داشت: اکثر مربیان خارجی که به ایران آمدند بیکار بودند و وقتی به ما مراجعه می کنند بعد از مدتی گلایه می کنند که پولشان را نمی گیرند و بدهکار هستند

پیشکسوت فوتبال بومی در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد فدراسیون بدون مشورت کمیته فنی بر انتخاب مربی اصرار دارد و مسیر قبلی را طی می کند، خاطرنشان کرد: اگر سرمربی تیم ملی از مسیر قبلی انتخاب شود. و بدون مشورت با کمیته فنی، همه چیز هنوز همان سوپ قبلی است و ما نمی توانیم جایگزین خوبی پیدا کنیم.

روشن در پاسخ به این سوال که چرا تمایلی به نظرخواهی از بزرگان و پیشکسوتان وجود ندارد، تصریح کرد: کسانی که در فدراسیون فوتبال هستند، فوتبالیست نیستند و درکی از این رشته ندارند. فکر می کنند چون رئیس شده اند باید همه کارها را خودشان انجام دهند. این تا زمانی است که مثلاً صاحب مکانیک خودش ماشینی را تعمیر نکند و ماشین پولیش، رنگ کار و … را انتخاب کند. و کار را به آنها محول می کند. مهم است که این مالک مکانیکی در زیرگروه خود انتخاب های خوبی داشته باشد.

وی افزود: آقای تاج کجای فوتبال بوده، اگر بخواهند مربی را بشناسند، آقای نبی کجا بوده است؟ آنها ممکن است افراد خوبی باشند، اما تجربه فوتبالی ندارند و باید کار را به حرفه ای ها بسپارند. به عنوان مثال وقتی ساپینتو در مسابقه ای بدحجابی کرد، رئیس جمهور خودش تصمیمی نگرفت، بلکه کار با این مربی را به کمیته انضباطی و اخلاق سپرد تا با آنها برخورد کند. بنابراین همانطور که اشاره کردم باید کمیته ای برای انتخاب سرمربی تیم ملی تعیین شود، برای اینکه یک تیم فنی خوب تشکیل شود نباید این اتفاق بیفتد که مربی ای مثل کی روش به کمیته فنی توهین کند بلکه آقای محصص به عنوان یکی از اعضای تیم یکی از اعضای آن می گوید ما بهترین مربی دنیا را داریم.

کارشناس فوتبال کشورمان تاکید کرد: با انتخاب شخصی هم همین شرایط را خواهیم داشت، چرا پیشکسوتان بزرگی چون علی دایی در کمیته فنی نداشته باشیم. وقتی قاسم پور که فردی فنی است می گوید ما در کمیته فنی هستیم، اما فدراسیون حتی از ما نمی خواهد گزینه ها را بررسی کنیم، درد است و فدراسیون مشکلات ریشه ای دارد.

روشن در پایان در پاسخ به این سوال که در شرایط فعلی مربی خارجی یا داخلی برای تیم ملی انتخاب کنیم، گفت: مربیان بومی داریم که می توانند سرمربی تیم ملی شوند، الان مربی خارجی خوب بیکار نداریم. و اگر مربیانی مثل کی روش بیاوریم، ویلموتس، ویچس و… بیکار هستند.

وی گفت: در مواقعی که یک مربی خوب خارجی بدون تیم در دسترس است، رئیس فدراسیون نباید شخصا انتخاب کند بلکه این گزینه را به همراه چند نکته دیگر به کمیته فنی ارائه دهد تا تصمیم نهایی را بگیرند. در این شرایط پس از انتخاب از سوی کمیته فنی، رئیس فدراسیون مقصر نیست و اعضای کمیته باید مسئولیت ناکامی را بر عهده بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید