دراگان اسکوچیچ مهدی تاج را شست و پخش کرد

دراگان اسکوچیچ مهدی تاج را شست و پخش کرد

دراگان اسکوچیچ سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران به عنوان سرمربی تیم فوتبال جوانان کرواسی کار خود را آغاز کرد. ماموریت اسکوچیچ با تیم جوانان، حضور در مسابقات قهرمانی اروپا است که از مسابقات مقدماتی المپیک 2024 پاریس نیز محسوب می شود.

اسکوچیچ با حضور در لیگ کرواسی کار خود را با نظارت بر عملکرد بازیکنان جوان آغاز کرد و برنامه های خود را در اختیار فدراسیون کرواسی قرار داد.

این مربی کروات سه ماه قبل از جام جهانی 2022 قطر از تیم ملی ایران برکنار شد و کارلوس کی روش جایگزین او شد اما با وجود گذشت بیش از 6 ماه هنوز نتوانسته رفتار فدراسیون فوتبال ایران با خود را شجاعانه تحمل کند. .

به همین دلیل اسکوچیچ همچنان تصمیم مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران را زیر سوال می برد و با ذکر نام “مارک ویلموتس” تاج و فدراسیون ایران را به سخره می گیرد.

این مشکل در آخرین مصاحبه اسکوچیچ نیز رخ داد. جایی که سرمربی سابق تیم ملی ایران بار دیگر موضوع اخراج خود از فدراسیون را تکرار کرد و به شرایط بد تیم ملی در زمان حضور مارک ویلموتس اشاره کرد.

متن زیر مشروح گفتگوی اسکوچیچ با یک برنامه تلویزیونی کرواسی است:

* شما گزینه جدی برای هدایت تیم جوانان کرواسی نبودید. این همکاری چگونه شکل می گیرد؟

– ماریان کوستیچ، رئیس فدراسیون کرواسی با من تماس گرفت. من به زاگرب آمدم و به سرعت به توافق رسیدیم. با قلبم تصمیم گرفتم و خوشحالم که سرمربی تیم ملی جوانان هستم.

* کارتان را با هیجان شروع کردید و در لیگ کرواسی سه بازی از جمله دربی ریژکا و هایدوک را تماشا کردید. شما کار زیادی در پیش دارید.

– خب بله. زمان زیادی باقی نمانده است. فقط دو ماه تا جام ملت های اروپا فرصت داریم. بنابراین بلافاصله دست به کار شدم.

* مشکلات بزرگی داری به خصوص در دفاع. شما بازیکن زیادی ندارید. چگونه بازیکنانی که در یورو گذشته بخشی از کادر مربیگری بودند را جایگزین می کنید؟

– بله، ما مشکل داریم. مصدومان، محرومان و همچنین کسانی که در تیم ملی بزرگسالان حضور دارند. ما دو ماه فرصت داریم تا این مشکلات را حل کنیم.

* سابقه مربیگری شما کاملاً شبیه زلاتکو دالیچ است. شما هر دو در خاورمیانه کار کرده اید. دالیچ موفقیت های زیادی را برای کرواسی به ارمغان آورد، آیا می توانید فلسفه مشابهی را برای تیم جوانان بیاورید؟

– معتقدم مربی باتجربه ای هستم. من سه سال مدیریت تیم ملی بزرگسالان ایران را بر عهده داشتم. من با این کار آشنا هستم و معتقدم تیم را بهتر خواهم کرد.

* قبل از جام جهانی چطور از تیم ملی ایران اخراج شدید؟ خیلی ها این را به ظلم بزرگی تعبیر کردند چون نتایج خوبی گرفتی و ایران را به جام جهانی رساندی.

– رئیس جدید فدراسیون ایران (مهدی تاج) آمد و من را اخراج کرد. خنده دار است که قبل از اینکه من به تیم ملی بروم، او در فدراسیون فوتبال هم حضور داشت. او مربی (مارک ویلموتس) را آورد که برایش پول زیادی پرداخت کردند و تقریباً از کار افتاده بود. بالاخره وقتی همه کارها را انجام دادم یک مربی جدید (کیروش) آورد. من آن را به عنوان یک تجربه بد در نظر گرفتم که توانستم بر آن غلبه کنم.

دیدگاهتان را بنویسید