مایلیهان کی روش را شست و پخش کرد

مایلیهان کی روش را شست و پخش کرد

میلیهان این روزها به جای تمرکز بر فوتبال بیشتر نگران شرایط اجتماعی و اقتصادی است و مدعی است مسئولان باید هرچه زودتر شرایطی را فراهم کنند تا آرامش را به مردم بازگردانند. گفت و گوی ما با محمد مایلی کونه بعد از شکست سنگین با سختی های زیادی برای تبدیل روحیه به فوتبال و بازی انگلیس همراه بود اما سرمربی سابق تیم ملی نشان داد همچنان دیدگاه های انتقادی خود را حفظ کرده است. او که در مقطعی یکی از جدی ترین منتقدان کارلوس کی روش بود، با اشاره به شکست سنگین از انگلیس، مدعی شد که رسانه ها به هیچ وجه از این موضوع انتقاد نکرده اند و اگر شخص دیگری به جای کی روش نیمکت نشین بوده است. پرتغالی، دادگاه برای او تشکیل شد.

آقای مایلی کوهن، نظر شما در مورد باخت 6 گل مقابل انگلیس چیست؟

من کشورم را دوست دارم. قلبم درد گرفت اگر تیم ملی با این نتیجه در جام جهانی با من شکست بخورد با من چه می کنید؟ چه کار می کردی، قرار بود من را مستقیماً از قطر به ایران بیاوری و برای من دادگاه درست کنی و هر حرف رسانه ای با انتقادات تند علیه من همراه بود. من نمی خواهم از کلمه ضایعات رقت انگیز یا بدتر از آن استفاده کنم. چرا که این توصیف در کنار تیم ملی قرار خواهد گرفت و به نظر من این تیم ملی کشورم نبود که شکست خورد، بلکه تصمیمات اشتباه باعث این شکست شد. کاش می شد این شکست را به نام کی روش ثبت کرد نه تیم ملی ایران.

اما گفته می شد که کی روش باید جایگزین اسکوچیچ شود و از شکست های سنگین مقابل رقبای جام جهانی جلوگیری کند.

میخوای چیزی رو که خودت نمیتونی بگم! چه بگویم هر گلی که وارد دروازه ایران شد قلبم را به تپش انداخت. من اصلا حال و حوصله ندارم امثال من اگر حرفشان خریدار داشت که نبود. انصافاً تیمی که وارد زمین شد، این ترکیب درست بود؟ دیگه نگرانش نباش و بهتره چیزی نگی. با این نتیجه فکر می کنم اگر با ابرام چهارهی (یکی از لیدرهای قدیمی فوتبال که در حال شعار دادن و حرف زدن به طرز عجیبی می چرخد) به جام جهانی برویم نتیجه بهتر می شود! فکر می کنم اگر با آبرام چارچی بودیم اینطوری آرنج نمی زد و ما از ابتدا کار را بد شروع کردیم.

به نظر شما چه کسی وضعیت را در بازی بعدی بهتر می کند؟

ابتدا باید در مورد آنچه در مورد هواداران گفتید صحبت کنم. بالاخره تیم ملی ایران درباره بابا کی روش است که بین هواداران تکلیف می کند؟ او فراموش کرده که برای آمدن به تیم ملی ایران چه خواسته است. این را دوباره باید بگویم.

تیم ملی ایران در مجموع در این دیدار چگونه بود و امیدوارکننده بود؟

اوج بدشانسی تیم ملی بود! شش تا خوردیم ولی شش گل نخوردیم! اگر واقع بین باشیم. این نتیجه مردی بود که تیم ملی را مثل کف دست می شناخت! بله او 3 بار متوالی در جام جهانی شرکت کرد و با کمک ایران بر افتخاراتش افزوده شد. او گفت که از نسل دایناسورها است. به نسل دایناسورها پایان داد. دایناسورها مدت زیادی با هم نبوده اند.

ولی…

ولش کن. یک چیز دیگر هم بگویم. جام جهانی درست در کنار ما در حال برگزاری است. جایی که سه دهه پیش کویر بود و چیزی نداشت. وضعیت ورزشگاه و امکانات را دیدید؟ دل آدم می سوزد و باید گفت. استادیوم های جام جهانی را می بینید و شوکه می شوید. زیرا جمعیت قطر کم و نفت زیاد است. اما اینجا می گویند بچه های بیشتر (خنده). بالاخره چه امیدی؟ آقا ما نمی خواهیم چیزی بگوییم که شما می گویید دوباره من را سانسور و مجبور کنید. اصلا مراسم افتتاحیه رو دیدی؟ امیر نگون بخت قطر این همه زحمت کشید و این همه خرج کرد و مرد، دیدی چقدر کوتاه گفت؟ اما دوستانی در اطراف هستند که می خواهند در یک رویداد معمولی در طول کل مراسم صحبت کنند. حالا اگر جام جهانی در ایران برگزار شود و به آنها وقت ندهید که صحبت کنند، همه ناراحت می شوند و به دردشان می خورد و شاید همه مسئولان مدام در جام جهانی صحبت می کردند. نه اینکه هر چه می گویم درست باشد. ما باید انتقاد را بپذیریم زیرا آنها کشورشان را دوست دارند. میخوای بقیه حرفامو سانسور کنی و منتشر نکنی پس بهتره چیزی نگی.

دیدگاهتان را بنویسید