مرد استقلالی تخت جمشید را شست و پخش کرد

مرد استقلالی تخت جمشید را شست و پخش کرد

کاظم اولایایی، عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در واکنش به اظهارات باشگاه پرسپولیس و سایر موارد مربوط به حذف تیم های ایرانی از لیگ قهرمانان:

* هرچند گفتیم کمیسیون استیناف نباید به پرسپولیس و استقلال فرصت می داد اما برای کمک به فوتبال کشورمان به این دو باشگاه 3 ماه فرصت دادیم تا مشکلاتشان را حل کنند. دو ماه بعد، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) با استناد به بیانیه باشگاه پرسپولیس و همچنین مجوز حرفه ای استقلال، آزمایشی را برای راستی آزمایی آغاز کرد.

* کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که حالا با داشتن مجوز حرفه ای دیگر نیازی به زمان ندارند. کمیته استیناف به استقلال و پرسپولیس اعلام کرد که کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش از این شرایط دو باشگاه را بررسی کرده و این سوال را مطرح کرده است که چرا این دو باشگاه پس از اعلام مجوز حرفه ای دو باشگاه مدارک خود را بارگذاری نکرده اند.

* نتیجه این است که ما شرایط را نداریم. تعریف باشگاه این است که اگر ساختار باشگاه‌های ما کاملا سنتی باشد و این حاشیه‌ها در آینده ما را به دردسر بیندازد. باید ببینیم باشگاه های ما حرفه ای هستند و شرایط آسیا را داریم یا خیر؟ اگر غیرواقعی صحبت کنیم، شادی کنیم و برای خود دست بزنیم، اوضاع بهتر نمی شود و AFC ما را قبول نمی کند و حیثیت ما زیر سوال می رود.

* تا فردا فرصت است تا دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دفاعیات خود را ارسال کنند و کنفدراسیون فوتبال آسیا اسنادی را که قبلاً توسط دو باشگاه بارگذاری شده است مقایسه و بررسی خواهد کرد. آنچه ما تخلف کرده ایم برای فوتبال ما مجازات دارد. حتی ممکن است فدراسیون فوتبال و اعضای کمیسیون صدور مجوز نیز جریمه شوند و پاسخگو باشند.

* زمانی که من مدیرعامل باشگاه استقلال بودم، فوتبال حرفه ای نبود و توسط آماتورها اداره می شد. فوتبال ما 20 سال است که حرفه ای است و 10 سال است که این الزامات برآورده شده است. فوتبالی که ما مدیریت کردیم سنتی بود و الان تبدیل به صنعت شده و باید مراحلی را طی کند، فوتبال ما الان فقط اسم یک حرفه را یدک می کشد.

* فیفا یک باشگاه را به عنوان یک تجارت تعریف می کند، نه دو باشگاه که توسط یک نهاد اداره می شود. پیام باشگاه پرسپولیس خیلی بچه گانه است و جلو می دوند و طراحی می کنند. ژاپن، عربستان سعودی و بسیاری از کشورهای دیگر این مشکلات را دارند. فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا هر روز قوانین جدیدی برای ما وضع می کنند و اگر می خواهیم در فوتبال باشیم باید حرفه ای شویم. ما باید حقیقت و پاسخ باشگاه ها به ایمیل های AFC را به مردم بگوییم و مردم را در جریان قرار دهیم. باشگاه های ما تراز مالی بدون امضا را آپلود کردند که AFC دلیل آن را پرسید.

دیدگاهتان را بنویسید