فتح الله زاده با این جمله پرسپولیس را شست و تخت کرد

فتح الله زاده با این جمله پرسپولیس را شست و تخت کرد

علی فتح زاده اگرچه این روزها هیچ سمتی در استقلال ندارد، اما به دقت شرایط آبی ها را زیر نظر دارد و به تازگی میزبان مصطفی ایرلو و تعدادی از مدیران سابق باشگاه بوده است.

فتح الله زاده اعتقاد راسخ دارد که حمایت هواداران استقلال از آجرلو و فرهاد مجیدی رمز موفقیت این تیم در این فصل در لیگ برتر است و البته تاکید می کند که انتخاب برخی افراد در گذشته لطمه زیادی به استقلال وارد کرده است.

فتح الله زاده مدیرعامل سابق استقلال در گفتگوی اختصاصی با خبرورزشی، چند ناگفته گفت و حرفه ای را گفت که بسیار شنیدنی و خوانا است.

اتحادیه سرمربی و مدیر اجرایی

فتح الله زاده گفت:

* خیلی خوشحالم که استقلال تا اینجای کار به تمام امتیازات ممکن دست یافته و مقتدرانه جلو می رود. مطمئنا این تیم در روزهای آینده هماهنگی تاکتیکی بیشتری خواهد داشت و با قدرت بیشتری به مصاف حریفان خود می رود.

* یکی از مهمترین دلایل موفقیت این روزهای استقلال، اتحاد و همفکری سرمربی و مدیرعامل است. اتفاقی ارزشمند که بی شک ادامه آن باعث سربلندی استقلال و خوشحالی بیشتر هوادارانش خواهد شد.

تفاوت مدیر و مدیر

فتح الله زاده گفت:

* تفاوت سرمربی و مدیر این روزها در استقلال به وضوح دیده می شود. مدیریت عمل است نه شعار و کنایه. بسیاری از مشکلات استقلال با روی کار آمدن آقای ایرلو حل شده است و مطمئناً بخش قابل توجهی از آنها در روزهای آینده حل خواهد شد. یعنی مدیریت.

* برای استقلال باید توانمندترین و کاردان ترین مدیران را بیاورند نه افرادی که مدام دنبال بهانه هستند. خوشحالم که استقلال مربی توانمندی است و امیدوارم تلاش او، فرهاد مجیدی و بازیکنان در نهایت به قهرمانی لیگ برتر منجر شود.

ائتلاف ضد منازعه

فتح الله زاده گفت:

* اتحاد ایجاد شده در استقلال بی نظیر است. چه زمانی دیدید که این همه مدیر عامل به پیشنهاد آقای آجرلو و میزبان من گرد هم بیایند؟ این اتفاق در گذشته واقعا بعید بود، اما اکنون در حال رخ دادن است.

+ خوشبختانه ندیدم هیچ یک از پیشکسوتان با مدیریت باشگاه مشکلی داشته باشند اما مطمئن باشید اگر روزی احساس کردم مشکلی پیش آمده دوباره دست به کار خواهم شد تا اختلافات احتمالی جای خود را به اتحادیه ها بدهد و اتحادها .

تاریخچه اردوگاه

فتح الله زاده گفت:

* لحظه ای در مورد اردوی مرحوم ناصر حجازی وجود دارد که تاکنون نگفته ام و متاسفانه مورد توجه مدیران سابق استقلال قرار نگرفته است.

* این کمپ در مجاورت ورزشگاه آزادی قرار دارد و شرایط آب و هوایی آن کاملاً مطابق با ورزشگاهی است که استقلال در آن بازی های خانگی خود را برگزار می کند. از طرفی از نظر قد در زمین ورزشگاه آزادی کاملاً مسطح است و بازیکنان با تمرین در آن بدن خود را کاملاً برای برگزاری مسابقات رسمی تطبیق می دهند.

* ما برای آخرین بار (فصل 91-92) در حالی که در همان زمین تمرین می کردیم و هوا و ارتفاع آن را با ورزشگاه آزادی تطبیق دادیم در لیگ برتر قهرمان شدیم، اما متاسفانه مدیران قبل از آقای آجرلو این کار را نکردند. آنها کوچکترین توجهی به موضوع نداشتند.

هزینه اجاره زمین

فتح الله زاده گفت:

* نقشه و مدارک اردوی من موجود است. بر اساس این طرح قرار بود موزه، خوابگاه و سالن ورزشی در اردوگاه ناصر حجازی ساخته شود که پس از رفتن فتح الله رفتن زاده، هیچکس این پروژه را جدی نگرفت.

* در این سال ها میلیاردها تومان برای اجاره زمین تمرین استقلال هزینه شد و گاهی بازیکنان اصلا زمین خوبی نمی گرفتند در حالی که اگر نصف اجاره را در همین کمپ خرج می کردند الان استقلال ورزشگاه داشت.

* من بسیار خوشحالم که آقای آجرلو دوباره این پروژه را در دست گرفت و امیدوارم بتوانم آن را به طور کامل به پایان برسانم.

تبلیغات محیطی

فتح الله زاده گفت:

* در مورد تبلیغات محیطی در زمین و اعتراض برخی باشگاه ها با احترام به همه دوستان در سازمان لیگ و فدراسیون اعتقاد راسخ دارم که حق با باشگاه هاست.

* در همین رابطه چند روز پیش با آقای صادق درودگر صحبت کردم. با این حال وی معتقد است مدیران ارشد سازمان لیگ با این طرح مخالفتی ندارند و در صورت ارائه تضمین های مالی لازم از سوی استقلال، سازمان لیگ با این طرح باشگاه موافقت خواهد کرد.

* به نظر من اگر برنامه استقلال عملی شود حداقل 20 درصد مشکلات مالی باشگاه حل می شود.

سالن بدنسازی تخصصی

فتح الله زاده گفت:

* وقتی مدیرعامل یک باشگاه نمی داند تا کی در سمت خود خواهد بود، بدیهی است که برنامه های بلندمدت او محقق نخواهد شد. من خودم زمین اردوگاه استقلال را از دهه 70 گرفتم و در سال 87 آن را تخریب کردم. اگر می ماندم و پروژه را تمام می کردم، آن را می فروختم و ورزشگاه ویژه استقلال می ساختم. به گفته آقایان این زمین هزار میلیارد تن است.

* شاید باورتان نشود اما در زمان مدیریت آقای سعیدلو زمین مناسبی در اتوبان تهران – کرج پیدا کرده بودم تا ورزشگاه 30 هزار نفری استقلال را در آنجا بسازم اما متاسفانه بعد از رفتنم این طرح با شکست مواجه شد.

* یکی از مهم ترین عواملی که برنامه های باشگاه های بزرگ فوتبال ما با شکست مواجه می شود، نبود مدیریت حرفه ای است، در سال های اخیر همه آمده اند، برای دوستانشان شغل ایجاد کرده اند.

مالیات بر ضرر!

فتح الله زاده گفت:

* واقعا برایم عجیب است که دوستان باشگاه استقلال قبل از انقلاب مالیات می خواهند. اگر واقعا استقلال چنین مالیاتی را پرداخت کند، حق طبیعی این باشگاه مالکیت قبل از انقلاب است. از مجموعه تنیس میدان وانک تا مجموعه بسیار بزرگ میدان بهارستان که در حال حاضر اداره کل ورزش و جوانان استان تهران است. استقلال و پرسپولیس در این سال‌ها ضرر کرده‌اند و واقعاً نمی‌دانم چگونه از این شرکت‌های بازنده مالیات بگیرم.

* وقتی باشگاهی زشت است و مدیران قوی در آن حضور ندارند، شرایط آکادمی بهتر نمی شود. آنچه من می گویم مربوط به دوران قبل از روی کار آمدن آقای آجرلو است. اعضای وقت هیات مدیره استقلال صراحتا در خصوص پیشنهاد مالی برای تیم باشگاهی امید به وزیر ورزش وقت نامه نوشتند. من به هیچ وجه وارد آن مبلغ نمی شوم و وظیفه دستگاه های نظارتی است که درباره آن تحقیقات لازم را انجام دهند، اما سوال اینجاست که آکادمی استقلال در چند سال اخیر برای تیم بزرگسالان این باشگاه چه کرده است؟ در زمان من آکادمی استقلال 9 بازیکن به تیم ملی داد که حتی به جام جهانی هم رسیدند و در لیگ برتر هم 62 بازیکن دادیم.

دعوت به قهرمانی

فتح الله زاده گفت:

* با استقلال قهرمان لیگ برتر شدم، به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسیدم، نایب قهرمان و سوم جام باشگاه های آسیا شدم، قهرمان جام حذفی، قهرمانی تیم های کشتی و جودو استقلال به همراه بهرام امیری، صمد. مرفاوی اول یک آکادمی بسیار قدرتمند برای استقلال و … ایجاد کردم اما این همه پاداش چه بود؟ اعطای تمام قهرمانی ها و جوایزم به استقلال کاری بود که دوستانم انجام دادند و در نهایت منجر به تشکیل جلسه دادگاه برای توضیح ارقام خرج شده در باشگاه شد. به همین راحتی.

15 برابر قیمت

فتح الله زاده گفت:

* استقلال در آخرین دوره حکومت من با اینکه قهرمان لیگ برتر شد و به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسید، فقط 62 میلیارد هزینه کرد و من این رقم را توضیح دادم اما آقایان بعد از من 900 میلیارد تن هزینه کردند و نه فقط دیگری. قهرمان لیگ.آنها پیروز نشدند و به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا نرسیدند، اما فقط یک جام حذفی را بردند. البته هیچکس آنها را بابت آن 900 میلیارد سرزنش نکرد و توضیحی نخواست. آنها در زمان سلطنت من 15 برابر بیشتر از من هزینه کردند، اما حتی یک پانزدهم آن افتخار را دریافت نکردند.

مدیران سطح محله

فتح الله زاده گفت:

* متأسفانه باید بگویم در دوره قبل گاهی مدیرانی برای مدیریت استقلال انتخاب می شدند که نه تنها به اندازه این باشگاه نبودند، بلکه تقریبا بومی هم نبودند. استقلال باشگاه بزرگی است و مدیران بزرگی می خواهد. افرادی مثل آقای آجرلو که می توانند مشکلات و حواشی این مجموعه بزرگ و پرمخاطب را کنترل کنند.

* اول از همه باید به چند نفر از دوستان بگویم: “آقایان! جای بابا مسعود خالی است.” فکر می کنم شرایط لیگ در این فصل تغییر کند. استقلال به همراه سپاهان و پرسپولیس با هم کورس قهرمانی در لیگ بیست و یکم را طی می کنند. البته به نظر من در این فصل استقلال و سپاهان شانس اصلی قهرمانی هستند.

* از همه هواداران عزیز استقلال می خواهم که از مدیرعامل و سرمربی خود به شدت حمایت کنند. آیرلو و مجیدی را پشت سر نگذارید چرا که در صورت ادامه این حمایت ها مطمئن باشید شرایط برای موفقیت استقلال در این فصل فراهم می شود.

دیدگاهتان را بنویسید