رقیب سرسخت استقلال برای جذب ستاره لیگ

سامان فلاح مدافعی است که در تیم ملی امید به عنوان بازیکن اصلی بازی می کند و سابقه دعوت به تیم ملی بزرگسالان را نیز دارد. او با وجود سن کمش پیش از این 3 فصل یکی از بهترین مدافعان میانی لیگ برتر بوده و در ترکیب پیکان به خوبی می درخشد.

این مدافع مازندرانی در لیگ گذشته 22 بازی برای پیکان انجام داد و در نهایت با میانگین 7.02 در بین 60 بازیکن برتر لیگ که میانگین امتیاز بالاتر از 7 دارند قرار گرفت. توجه داشته باشید که تعداد گل ها و پاس گل ها بسیار زیاد است. نقشی در فرمول امتیاز دهی بازیکنان دارد و به همین دلیل هافبک ها و مهاجمان تمایل دارند امتیازات بالایی را راحت تر به دست آورند. رسیدن به نتایج بالا و قرار گرفتن در جمع بهترین های فصل برای یک مدافع میانی کار آسانی نیست اما فلاح توانست در رده بهترین ها قرار بگیرد.

در فصل گذشته 11 مدافع میانی موفق شدند به امتیاز بالاتر از 7 برسند و در جمع 60 بازیکن برتر لیگ قرار بگیرند که نام فلاح در بین آنها به چشم می خورد. این 11 بازیکن مرتضی پورعلیگنجی، گئورگی گلسیانی، آرمین سهرابیان، هادی محمدی، محمد دانشگر، وحید محمدزاده، عارف گلمی، جفرسون بهیه، شاهین توکلی، امین حزباوی پور و سامان فلاح بودند. نکته جالب اینکه حزباوی پور و فلاح با امتیاز یکسان 7.02 در این جدول قرار گرفتند و این دو نفر زوج تیم ملی امید را در خط هافبک تشکیل دادند.

فالا در 22 سالگی کاپیتان تیم پیکان هم بود و در صورت جدایی پیکانی ها باید به فکر بازوبند کاپیتانی خودشان باشند. او در 17 بازی در لیگ بیست و یکم (01-1400) قبل از آن بازیکن اصلی پیکان بود و 1552 دقیقه برای آن تیم بازی کرد. در این دوره امتیاز فلاح در پایان فصل 6.89 بود و طبیعتاً رتبه کمتری نسبت به لیگ بیست و دوم کسب کرد. این مدافع در 3 سالی که در لیگ برتر برای پیکان بازی می کند، هر سال امتیازات بیشتری کسب کرده و در جدول لیگ برتر صعود کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید