رمضانی سکان خانه کتاب و ادبیات ایران را به دست گرفت/ دهقانکار رفت

ساعت: 13:46
تاریخ انتشار: 14/05/08
کد خبر: 1779488

مراسم تودیع ایوب دهگانکار و معارفه علی رمضانی به عنوان مدیر مؤسسه کتاب و ادبیات ایران امشب چهارشنبه 5 آبان ماه برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مراسم تودیع ایوب دهگانکار و معارفه علی رمضانی به عنوان مدیرعامل جدید موسسه کتاب و ادبیات ایران امشب چهارشنبه 5 آبان ماه در موسسه کتاب و ادبیات ایران برگزار می شود.

علی رمضانی دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد الهیات و علوم اسلامی از دانشگاه تهران است و هم اکنون در حال نگارش پایان نامه دکتری خود در این زمینه است. مدیریت گروه مطالعات فرهنگی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و مشاور طراحی و برنامه ریزی رئیس این پژوهشکده (تاکنون)، مدیر کل منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور، معاونت فرهنگی و انتشارات سروش معاون تولید و ارتباطات کانون اندیشه جوان، رئیس هیئت مدیره کتابشهر ایران، رئیس هیئت مدیره کانون اندیشه جوان، عضو هیئت مدیره شرکت انتشارات به (وابسته به آستان قدس رضوی) و هیأت مدیره پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از جمله موارد و ضبط‌های نوشته‌های رمضانی است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران و علوم پزشکی تهران، سردبیر ماهنامه زمانه، عضویت در شورای سیاسی دو دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، شورای سیاسی دومین کاریکاتور دو ساله، شورای سیاسی هفته نامه سروش و شرکت در تهیه برنامه های تلویزیونی و رادیویی در حوزه کتاب و فرهنگ یکی دیگر از رکوردهای ماه مبارک رمضان است.

از سوی دیگر کشاورز پس از 18 ماه حکومت صبح امروز با انتشار پیامی از مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران خداحافظی کرد.

مشروح این پیام به شرح زیر است:

“نگرش

وَتِلْکَ الْأَیَّامُ نُداوِلُهَا بَیْنَ النَّاسِ وَلنیَّامُ نُداوِلُهَر.

زندگی انسان چیزی جز فرصتی برای نفوذ نیست.

همانطور که سعدی به سختی می گوید:

“هدف باز نگه داشتن ماست

نمی بینم که تو باقی مانده ای”

و ایفای نقش در فرهنگ و ادبیات، اگر نگوییم سخت ترین، یکی از سخت ترین هاست.

در این سرزمین نابغه، جایی که جانها برای ادبیات و کتاب و فرهنگ خرج می کنند و جهان به چه کاری می توان با عزت و وسعت می بالد؟ بزرگترین چیز در این جهت خرده فروشی است. چون ما در عرصه فرهنگ ایرانی-اسلامی کوچک هستیم.

اتفاقی که پس از ادغام سه نهاد معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تشکیل نهادی جدید به نام خانه کتاب و ادبیات ایران برای من و همکارانم افتاد، نمونه ای از این حرکت بود. .

هجده ماه از حضور من در خانه کتاب و ادبیات ایران می گذرد. بسیار واضح است که آنچه انجام شد همان کاری بود که من توانستم انجام دهم. و نه اونی که من میخواستم

اگر به لطف خدا این توفیق حاصل شد به خاطر همدلی و همراهی جامعه کتاب و ادبی کشور بود که جا دارد از همه این عزیزان قدردانی کنم.

امیدوارم از کاستی ها و اشتباهاتم که قطعا کم نبوده سخاوتمندانه ببخشند.

اینک پس از یک روز سختی و مشقت از جمع همکاران فرهیخته و پرتلاش خانه کتاب و ادب ایران آزاد می شویم تا اگر عاقبت من سرباز فرهنگ ایرانی است به وظیفه خود عمل کنم و خدمت به مردم کتاب و نشر در قلعه ای دیگر و ادبیات. در این مناسبت وظیفه خود می دانم که از فردیت ایشان قدردانی کنم و برایشان آرزوی موفقیت و سربلندی کنم.

از جناب آقای دکتر سید عباس صالحی و جناب آقای دکتر محسن جوادی که به بنده اعتماد کردند و این وظیفه خطیر را به من محول کردند کمال تشکر را دارم. امیدوارم این مؤسسه که از این پس علاوه بر کتاب و ادبیات، جزئی از قلب و روح من باشد، آینده ای آرام و روشن داشته باشد. انشاالله

پروردگار حق را وارد کرده و حق را از آن بیرون آورده و در میان شما سلطان قرار داده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید