رهبر انقلاب: حج امسال دفاع از دشمن جنایتکار صهیونیست و یارانش است.

رهبر انقلاب: حج امسال دفاع از دشمن جنایتکار صهیونیست و یارانش است.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: زائران باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را بیش از پیش نمایان کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار مسئولان و میانجیگران حج و جمعی از زائران بیت الله الحرام، از خدا و «وحدت و پیوند مسلمانان» یاد کرد. حج را عنصر معنوی و اجتماعی بسیار مهم خواندند و با اشاره به حادثه عظیم غزه و جنایات رژیم صهیونیستی گفتند: حج امسال در پرتو آیات قرآن کریم و یاد و نام مبارک. حضرت ابراهیم (ع) باید بیش از هر سال، حج خالی از دشمن جنایتکار مسلمانان و یاران آنان است.

رهبر انقلاب اسلامی، حج را یک فریضه چندبعدی در بعد مادی و معنوی برشمردند و افزودند: در بعد باطنی و باطنی، یاد خدا به عنوان «منبع واقعی حیات و عزم و تصمیمات فردی، اجتماعی و ملی» تأکید می شود. تمام مراحل و حالات برای حج .

وی در همین زمینه خطاب به زائران بیت الله تاکید کرد: در ایام حج مراقب چیزهایی باشید که در هیچ جای دیگری یافت نمی شود مانند کعبه، مسجدالحرام و طواف و عبادت پیامبر اکرم (ص). وگرنه همه جا بازار و اجناس هست.

رهبر انقلاب نقطه متمایز بعد اجتماعی حج را وحدت و ارتباط مسلمانان با یکدیگر برشمردند و گفتند: فلسفه دعوت خداوند از همه مردم برای حضور در یک مکان و در روزهای خاص، رسیدن به آن است. مسلمانان را در میان خود بشناسند و با هم فکر کنند و تصمیمات مشترک بگیرند تا به نتایج مطلوب و عینی حج برسد. خوشا به حال جهان اسلام و همه بشریت که اکنون جهان اسلام در زمینه تصمیم گیری مشترک دچار خلأ بزرگی شده است.

وی نادیده گرفتن اختلافات ملی، مذهبی و قومیتی را مقدمه لازم برای وحدت می داند و می افزاید: اجتماع عظیم، یکنواخت و برابر پیروان همه ادیان و مذاهب اسلامی از همه ملیت ها جلوه ای بارز از جنبه سیاسی اجتماعی حج است. .

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: البته لزوم غلبه بر اختلافات و مسائل تفرقه افکن مختص حج نیست و در بسیاری از آیات قرآن بر وحدت و انسجام مسلمانان تأکید شده است.

وی با اشاره به اینکه فریضه حج را باید به نام مبارک حضرت ابراهیم و سیره این پیامبر عظیم الشأن دانست، توجیه دشمنان دین خدا را از آموزه های گرانقدر ابراهیم دانست و گفت: از ابتدای انقلاب تا کنون توجيه ركن حاضر در حج بوده است، اما امسال با توجه به حوادث عظيم و عجيب غزه كه بيش از پيش چهره خون آشام مجموعه برخاسته از تمدن غرب را آشكار ساخت، حج امسال حج توجيه ويژه است.

حضرت آیت الله خامنه ای وقایع غزه را شاخص ماندگار تاریخ دانستند و افزودند: حملات وحشیانه سگ هار صهیونیست از یک سو و مقاومت و مظلومیت مردم غزه از سوی دیگر در تاریخ ماندگار خواهد بود و نشان می دهد. راهی به سوی انسانیت که بازتابی باورنکردنی و بی‌سابقه در جوامع غیرمسلمان و دانشگاه‌های آمریکا و برخی کشورهای دیگر دارد، نشانه‌های این خلقت و نمایه‌سازی است.

وی در تبیین وظیفه امت اسلامی در قبال فجایع غزه به مناسبت حج ابراهیم، ​​مصادیق متعددی از قرآن درباره زندگی حضرت ابراهیم (ع) ذکر کرد و گفت: ابراهیم (ع) از پیامبرانی است که از پیامبران است. قلبی سخاوتمند و نیکو دارند، اما این پیامبر الهی در او قاطعانه برائت خود را اعلام می کند و دشمنی خود را با دشمنان ظالم و جنگجو آشکارا اعلام می دارد.

رهبر انقلاب با اشاره به آیات قرآن مبنی بر نهی کامل دوستی با دشمنان ظالم، رژیم صهیونیستی را مصداق کامل دشمنی با مسلمانان و آمریکا را همدست این رژیم خواندند و افزودند: اگر نبود به کمک آمریکا، آیا رژیم صهیونیستی قدرت و شهامت این را دارد که با این مردم مسلمان و زنان و کودکان وحشیانه رفتار کند؟

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: عاملان کشتار مسلمانان و بیرون راندن آنان و نیز حامیان آنان، هر دو ظالم هستند و به تعبیر قرآن، اگر با آنان دوستی شود، ظالم و مورد لعنت خداوند نیز هست.

ایشان با توجه به شرایط کنونی جهان اسلام، رویکرد ابراهیمی به حج را، یعنی. برائت آشکار در برابر دشمنان را بیش از هر زمان دیگری ضروری دانست و گفت: بر این اساس زائران ایرانی و غیر ایرانی باید بتوانند منطق قرآنی در حمایت از ملت فلسطین را به تمام جهان اسلام برسانند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: البته جمهوری اسلامی منتظر دیگران نبوده و نخواهد ماند، اما اگر دست‌های قوی ملت‌ها و دولت‌های اسلامی به کمک بیایند و همراهی کنند، وضعیت رقت‌انگیز ملت فلسطین ادامه نخواهد داشت.

وی با تشکر از خدمات و فعالیت های بعثت و سازمان حج و سایر دستگاه های خدمات رسان در انجام امور حج، به آنان تاکید کرد: برای آسایش زائران ایرانی و برای اجرای روان و قابل قبول حج، به گونه ای برنامه ریزی کنید که تفاوت بین وضعیت فعلی و و میل برداشته می شود.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در سخنانی شعار امسال را بیان کرد. حج بود «حج; با محوریت قرآن، همدلی و اقتدار امت اسلامی و پاسداری از فلسطین مظلوم» گفت: حج ابراهیمی بستری برای آموزش تزکیه نفس و همچنین مبارزه با ظلم بیرونی و حمایت از مظلوم است.

آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به بازدید 87 هزار و 550 زائر ایرانی در حج امسال به بیان برنامه ها و فعالیت های این سازمان در زمینه ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی، اسکان، غذا پرداخت. و ایاب و ذهاب و همچنین برپایی عمره واحده پس از 9 سال تعلیق، فرصت بهره مندی را برای کسانی که مایل به زیارت خانه خدا هستند، اعلام کرد.