روایتی از حادثه تروریستی در مسجد جامع زاهدان


ساعت: 09:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۶
کد خبر: 1813571

به مناسبت یازدهمین سالگرد شهادت شهدای شعبانیه؛

حادثه تروریستی مسجد جامع زاهدان مصادف با دوم شعبان در آستانه میلاد امام حسین (ع) بود.

یازده سال پیش در 24 تیر 1389 مصادف با سوم شعبان 1431 هجری قمری; پس از اقامه نماز مغرب و عشا و قرائت میلاد مسیح به مناسبت ولادت با سعادت امام حسین (ع) و روز دعای شفاعت، دعای کمیل در مسجد جامع زاهدان اقامه شد. مسجد، ماجرای مسجد علی ابن ابیطالب (ع) را تکرار کن.

این گروه با مشاهده ایست بازرسی و امنیت در ورودی مسجد نتوانستند در هنگام اقامه نماز اقدام کور خود را انجام دهند و به این ترتیب به دنبال فرصتی برای ورود به مسجد بودند.

عناصر تروریستی که امنیت و ایمنی مسجد را زیر نظر دارند، تصمیم می گیرند از دروازه خواهران وارد شوند. ساعت 21:15 یکی از خواهران بسیجی درب ورودی وقتی متوجه ورود مردی اسرارآمیز بدون بازرسی به مسجد شد، بلافاصله محمد گلدوی را از نیروهای مستقر در دروازه مطلع کرد.

او با شجاعت از ورود یک بمب گذار انتحاری به داخل مسجد جلوگیری کرد، اما عامل انتحاری جلیقه انتحاری خود را بیرون کشید و خود را در ورودی مسجد منفجر کرد.

81686c88 7a93 4057 9b16 b84f7fc30595 خبر خاکستری

صدای انفجار در شهر زاهدان طنین انداز می شود و جمعیت از راه دور و نزدیک برای کمک به مسجد نزدیک می شوند. عامل انتحاری دوم منتظر فرصت مناسبی برای ورود به مسجد بود تا اقدام کور خود را در صحن مسجد انجام دهد که حضور تیم های امنیتی مانع از انجام این کار شد.

این مرد پس از ناتوانی در ورود به مسجد به سرعت خود را به جمعیت مقابل مسجد رساند و جلیقه انفجاری خود را بیرون آورد و منفجر کرد. صدای آژیر آمبولانس ها و خودروهای امنیتی جایگزین سرود کریسمس دقایق سپری شده در میلاد امام حسین (ع) شد. جمعیت فریاد یاحسین(ع) یا ابوالفضل(ع) سر می دادند و فرزندی به دنبال پدر، زن به دنبال همسر و برادری به دنبال برادری.


در این حادثه 27 تن از هموطنان بی گناهمان به نام های محمد گلدوی، علیرضا ویجاشفر، علیرضا کرد، رضا شهرکی، مسعود شجاعی باگینی، مصطفی آبیاری، محمد اکبری، گلمرضا توکلی، محتبی ثریا محجه محجاجه، محمدرضا رجی ها، عبدالحمید، محمدرضا رجی ها، عبدالحمید. راد، محمد سرگزی، عارف شهرکی، مرتضی عباس زاده محمودی، علی تهرانی مقدم، احسان فرازمند، احمدرضا قاسمی، احمدرضا قاسمی، احمد رها قاسمی نظامی کشته و 270 نفر مجروح شدند.

با اینکه یازده سال از غیبتشان می گذرد بهشتی شده و به خیل شهدا پیوستند، اما آثار و جراحات بجا مانده از کینه دشمن همچنان در ورودی مسجد اعظم زاهدان و بسیاری از مردم نمایان است. شهدا دوستان هنوز هم به یاد رفقایشان هستند. آنها نماز خود را در این مسجد اقامه می کنند.



اقدامات شوم گروه های مخالف، وحدت و امنیت کشور را خدشه دار نمی کند


گلیمار شهرکی پدر شهید عارف شهرکی از شهدای حادثه تروریستی مسجد جامع زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه فرزند صالح گلی یکی از گل های بهشت ​​است، اظهار کرد: پاییز بیشتر؛ پاییز بیشتر؛ پاییز بهشت. خوب یادم هست وقتی صدای بمب را شنیدم، چون خانه ما نزدیک مسجد بود و عارف بسیجی فعال بود، بلافاصله به پشت بام رفت و دید که مسجد آتش گرفته است.

4ae5093f 2245 4731 bf19 9b62bf7e334a خبر خاکستری

وی ادامه داد: بلافاصله با تلفن همراهش تماس گرفتم و حالش را جویا شدم که گفت در خانه پدرشوهرش مهمان هستم. از آنجایی که وی از اعضای فعال مسجد بود، اصرار کردم که در خانه بماند، اما ظاهراً بلافاصله برای کمک به مجروحان و در حین کمک به مجروحان و جمع آوری اجساد شهدا در اولین بمباران به محل حادثه رفتم (به گفته آن ها). حاضر در صحنه) بلافاصله پس از انفجار بمب دوم به شهادت رسید.

پدر شهید شهرکی افزود: گرچه از دست دادن یک جوان داغ است اما گروه های معاند که نوکر استکبار جهانی هستند باید بدانند که این اقدامات شوم و ننگین خللی در وحدت، امنیت، پیشرفت و آسایش کشور ایجاد نمی کند. مردم ایران زیرک بودند و در گرداب استکبار جهانی به رهبری آمریکای جنایتکار فرو نخواهند رفت.

وی افزود: در طول این سال ها خانواده شهدا معمولاً توسط سپاه مورد بازدید و بازرسی قرار گرفته اند و بنیاد شهید در ابتدای حادثه از خانواده ها دلجویی کرده و از آن زمان تاکنون هیچ اشاره ای به آن نکرده است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید