روایتی از زندگی و شهادت یک «قهرمان سلحشور»

ساعت: 12:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۰
کد خبر: 1799405

خاطره سردار شهید تقی رحیمی «جنگجوی قهرمان» مقدم نوشته محمدعلی قاسمی توسط سوره مهر منتشر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کتاب «سلحشور دلاور» نوشته محمدعلی قاسمی خاطرات سردار شهید تقی رحیمی اولین کتابی است که امسال توسط انتشارات سوره مهر وارد بازار کتاب شد. این کتاب داستان زندگی این سردار فقید از زبان همسر، خانواده، دوستان و همرزمانش است. شهید تقی رحیمی مقدم در سال 1329 در روستای کلیکلی از توابع شهرستان شیروان دیده به جهان گشود. وی در سال 1346 ازدواج کرد و در 17 مرداد 1362 در عملیات والفجر 3 در منطقه مهران به شهادت رسید.

همسر شهید حاجی نازکات علیمردانی، برادر شهید عطا حسین حسین بیگی، برادر شهید فتوله حسین بیگی، برادر شهید رضا حسین بیگی، برادر شهید نقی حسین بیگی، برادر شهید علی شاه حسین کلهام حسین‌بیگی، برادر شهید حسین‌بیگی، شهید حسین بیگی فیضی، جبار ترجمان و دلاور مردان راوی خاطرات این شهید هستند.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: «تکی زندگی عشایری و دامداری را دوست نداشت و از آن متنفر بود. در شانزده سالگی با دو تن از ساکنان کارزان عازم بغداد شد. هرچه پدرم اصرار داشت راه نرود فایده ای نداشت. تاکی چند سالی بود که در بغداد زندگی می کرد و وقتی برگشت همه انتظار داشتیم دست پر وارد روستا شود. برعکس، دست خالی وارد خانه شد و با اینکه پدر و مادر و اعضای خانواده اش از دیدن او خوشحال بودند، چون پولی همراهش نبود، به نوعی من و پدرم و مادرم از دست او عصبانی بودیم. هر وقت پدرم با ناراحتی از او می‌پرسید که در این چند سالی که در بغداد بود چه کردی که نه پولی داشت و نه سرمایه‌ای!؟ تاکی لبخندی زد و گفت: من به تو بدهکارم! پدرم می گفت به کی قرض دادی!؟ تاکی گفت: به افراد و ساداتی که در زندان محمدرضا زندانی هستند. پدرم عصبانی تر شد و گفت پسرم فهمیدم کجایی، زندان محمدرضا کجاست؟

تاکی گفت: «من پولم را به خانواده ها و سادات از زندان اوین قرض دادم.

«جنگجو قهرمان» با شمارگان 1250 نسخه در 176 صفحه راهی بازار کتاب شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید