روز جدید نفی غیر متعارف را ممنوع کنید

روز جدید نفی غیر متعارف را ممنوع کنید

صاحب مغازه لبنیات شاندیز در مشهد: وکیل دارم، مغازه باز و پلمپ است.

گروه بدحجابی انتشار فیلمی در فضای مجازی در روز جمعه 20 فروردین 1402 از خالی کردن سطل ماست روی سر مادر و دختری بی حجاب در خیابان ولیعصر منطقه شاندیز مشهد توسط شخصیت تندرو، یکی از اخبار جنجالی روزهای گذشته است که رسانه های اصولگرا نیز این شیوه را غیرمتعارف خواندند و منع «صدور حکم قضایی برای بازداشت این فرد به اتهام توهین عملی و اخلال در نظم» را منع کردند. ” این بود تا اینکه روز شنبه 12 آوریل فیلم دیگری در اینترنت منتشر شد که نشان می داد آن مغازه بسته شده است. پلمب مغازه لبنیات در هاجرپور بار دیگر واکنش های گسترده کاربران شبکه های اجتماعی را در پی داشته و با انتقادات زیادی روبرو شده است.

ماجرا از این قرار است که در روز حادثه دو زن بی حجاب در مغازه لبنیات حضور داشتند که ناگهان ضارب از بیرون وارد مغازه شد و پس از اصرار به حجاب با بطری های ماست به آنها حمله کرد. پس از این حادثه افراد با دستور قضایی دستگیر شدند. دادستانی طرقبه در خصوص این خبر به رسانه ها گفت: علت صدور قرار بازداشت این سه نفر متهم بودن نفر اول به اهانت عملی و اخلال در نظم و همچنین دو زن به ارتکاب فعل حرام تحت نگرش است. تظاهر به برداشتن حجاب.»

علاوه بر این، عصر همان روز 21 فروردین ماه، خبرگزاری فارس نیز گزارش داد که «حکم بازداشت یک نفر منع زنا به شیوه غیرعادی و 2 زن متخلف صادر شد». در این خبر آمده بود: در پی تظاهر به افشای حجاب دو زن در ملاء عام و برخورد نامتعارف فردی با این دو زن، دستورات قضایی لازم در این زمینه صادر و این افراد دستگیر شدند. علاوه بر دستور بررسی چگونگی شکل گیری ماجرا، حکم دستگیری این فرد به اتهام اهانت عملی و اخلال در نظم و همچنین دو زن به اتهام ارتکاب فعل ممنوع در رابطه با تظاهر صادر شد. حذف حجاب . به مالک اتحادیه محل وقوع این حادثه نیز فیش های لازم جهت رعایت موازین شرعی و قانونی طبق مقررات داده شده است.

در همین رابطه امیر شهلا یکی از اعضای سابق شورای شهر مشهد در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «از اخبار پلمب فروشگاه و سپس مهر در شبکه های اجتماعی، فروشگاه پر از گل است. شکلات‌ها و شیرینی‌هایی که افراد در هنگام ورود به فروشگاه دیده می‌شوند علاوه بر این، درج شماره تلفن لبیناتی در عکس منتشر شده آنلاین باعث تماس‌های تلفنی بسیاری از مردم در سراسر کشور شد. در حال حاضر «محمود هاجرپور» صاحب لبنیاتی که این اتفاق افتاده است با قرار وثیقه بیرون است و مغازه پلمپ شده است. محمود هاجرپور حالا حرف های منتشر شده توسط خود در رسانه ها را رد می کند و به اعتماد می گوید: «من با هیچ رسانه ای صحبت نکرده ام. مشکل خاصی وجود ندارد و فروشگاه باز و پلمپ است. من وکیل دارم شرمنده؛ بیشتر از این نمی توانم بگویم.» رکنا پیش از این به نقل از هاجرپور نوشته بود: «روز پیش مادر و دختری وارد مغازه شدند و مردی وارد مغازه شد و سطل ماست را روی سر زن ریخت و یکی از مشتریان را ترغیب کرد. برای حمله به مرد، او را از مغازه بیرون انداخت، این اتفاق باعث شد تا درگیری در بیرون مغازه ادامه پیدا کند. «بین زن جوان و مرد درگیری پیش آمد تا اینکه دختر این زن از مادرش خواست که به درگیری پایان دهد. وی همچنین در مورد وضعیت فروشگاه خود به این خبرگزاری گفت: پس از این حادثه ساعت 11 شب برای پلمب مغازه آمدند و از من خواستند به کلانتری بروم و حتی برای روشن شدن موضوع، فیلم دوربین مدار بسته را نیز تهیه کردند. وسعت این حادثه روشن شد.» تا دوشنبه بریم دادگاه و توضیحاتی بدیم. در نهایت به ما گفتند که فروشگاه باید از فهرست خارج شود و ما اکنون در فروشگاه مشغول به کار هستیم.

«محسن برهانی» عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و دکترای حقوق جزا و جرم شناسی نیز در صفحه توئیتر خود درباره این حادثه نوشت: «اگر ناهی از سطح زبان و آبرو و جان و مال مقتول فراتر رود. ، و زندگی حریم خصوصی مختل می شود. و حقوق افراد، این عمل دیگر نهی از منکر نیست، بلکه تصرف عدوانی نامشروع و جرم است و سایرین طبق ماده 156 قانون مجازات اسلامی مستحق دفاع قانونی در برابر رفتار وی خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید