روش ارسال پیامک و اسناد تشخیص حجاب چگونه خواهد بود؟

روش ارسال پیامک و اسناد تشخیص حجاب چگونه خواهد بود؟

طرح مقابله با بدحجابی از امروز ششم فروردین ماه آغاز شد و پلیس در این طرح از فناوری روز و تجهیزات و دوربین ها استفاده خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، طرح مقابله با بدحجابی از امروز 6 فروردین آغاز شده است و در این طرح پلیس از فناوری، تجهیزات و دوربین های پیشرفته برای اجرای آن استفاده می کند که این طرح می تواند ابتکاری پلیس برای اعمال قانون باشد. از حیا و حجاب می دانست.

سردار احمدرضا رادان; در همین راستا فرمانده نیروی انتظامی گزارش داد دوربین های نظارت بر این تخلف هیچ خطایی ندارند اما در صورت اعتراض شخصی به پیامک ارسالی برای اولین بار این اعتراض پذیرفته می شود.

آیا طرح پلیس برای برخورد با حجاب قانونی است؟

در روزهای گذشته این شبهه در فضای مجازی ایجاد شده بود که توقیف خودرو به دلیل عدم رعایت حجاب فاقد مستندات قانونی بوده و جرم محسوب نمی شود و افرادی که خودرو را تحویل می گیرند مرتکب جرم شده اند.

این در حالی است که طبق اعلام قوه قضائیه، رسیدگی قانونی به این موضوع نشان می دهد که چنین ادعایی صحت ندارد و طبق تبصره ماده 638 قانون مجازات اسلامی افشای حجاب در ملاء عام و در ملاء عام. جاده ها جرم است چه خوب چه بد، فضای داخل خودرو حریم شخصی محسوب نمی شود و فضایی قابل مشاهده در دید عموم است.

بر اساس ماده 45 قانون آیین دادرسی کیفری، جرم آشکار تعریف و تبیین شده و وظایف و اختیارات کارکنان مشخص شده است. کشف حجاب آشکارا جرم است و مأموران موظفند مستقیماً برای برخورد با مجرم و عوامل جرم وارد عمل شوند.

چگونه اس ام اس بفرستیم؟

به گفته پلیس، در صورت مشاهده تخلف تشخیص حجاب از طریق دوربین های هوشمند، پیامکی به فرد مرتکب این عمل با این متن ارسال می شود: «خانم محترم شما در جلسه… در محل… با توجه به تبصره ماده 638 قانون مجازات اسلامی شما مرتکب جرم افشای حجاب در ملاء عام شده اید، این پیام به عنوان اخطار اولیه برای شما ارسال می شود و در صورت اصرار به تکرار جرم افشای حجاب در مدالین خود را خلاف قانون معرفی کنید، با شما برخورد قانونی خواهد شد.»

اگر شخصی به هر دلیلی به این پیامک اعتراض کرد می تواند اعتراض خود را به همان شماره پیامک ارسال کند تا اعتراض بار اول بدون شک پذیرفته شود و خلاف حجاب است و به مراجع قضایی ارائه می شود.

البته مدارک تشخیص حجاب افراد توسط پلیس نگهداری می شود تا در صورت نیاز برای قاضی ارسال شود و این مدارک به همراه پیامک برای فرد ارسال نمی شود.

پرداختن به تشخیص حجاب در خودرو و سایر صنایع

در محدوده خودرو بار اول به فرد اخطار داده می شود و در صورت تکرار خودرو توقیف می شود. این توقیف هم الکترونیکی و هم در محل یا در پارکینگ است. در حوزه بازرگانی به معاملاتی که متصدیان آن تشخیص حجاب بدهند، اخطار جدی و پلمب و پلمپ می شود و این مشکل شامل باغ تالارها، رستوران ها و مراکز بزرگ نیز می شود.

اجرای طرح های مختلف پلیس برای افزایش آرامش و احساس امنیت در جامعه

پس از اجرای طرح های مبارزه با سرقت و جمع آوری معتادان متجاهر، این سومین طرحی است که توسط پلیس در کشور اجرا می شود. بد نیست پلیس در طرح های دیگری که موجب افزایش آرامش و احساس امنیت در مردم می شود آماری از عملکرد خود ارائه کند تا اجرای طرح حیا در کنار سایر طرح های امنیتی و انتظامی معنا پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید