پلیس: ارسال 3500 پیامک کشف حجاب به مدیران اتحادیه در اولین روز اجرای طرح عفاف و حجاب/ پلمب 155 مغازه، رستوران و باغ تالار

پلیس: ارسال 3500 پیامک کشف حجاب به مدیران اتحادیه در اولین روز اجرای طرح عفاف و حجاب/ پلمب 155 مغازه، رستوران و باغ تالار

در اولین روز اجرای طرح عفاف و حجاب 3500 پیامک برای معرفی حجاب به مدیران اتحادیه ارسال شد.

طرح جدی پلیس برای مقابله با حجاب علنی از صبح روز شنبه 6 فروردین در خیابان ها، اماکن و خودروها کلید خورد.

بر اساس این گزارش، پلیس با استفاده از سامانه، دوربین ها و تجهیزات هوشمند افراد کشف حجاب را شناسایی و با ارسال پیامک به آنها هشدار می دهد. اگر شخصی ابتدا گزارش دهد که اشتباهی به شخصی که برای او پیامک ارسال کرده است، انجام شده است، پلیس این موضوع را پیگیری می کند. این در حالی است که به گفته سردار راضان مدارک پلیس کاملا صحیح است و در دوربین های مورد استفاده در طرح عفاف و حجاب جای اشتباهی وجود ندارد.

در صورتی که برای بار دوم برای کشف حجاب به فرد پیامک ارسال شود، عذری وجود ندارد و فرد با مدارک به مرجع قضایی معرفی می شود.

با توجه به اجرای طرح عفاف و حجاب در اصناف، اصنافی که کارکنان آنها کشف حجاب کرده باشند، پس از اخطار مهرورز پلمب می شوند. همچنین خودروهایی که در آن ها حجاب پیدا شود پس از اخطار توقیف می شود.

لازم به ذکر است، در اولین روز اجرای این طرح در 6 فروردین ماه، پیامک «3500» برای معرفی حجاب به مدیران واحدهای صنفی ارسال شد.

سردار سعید منتظرالمهدی معاون فرهنگی و اجتماعی و سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور در خصوص آخرین جزئیات اجرای طرح عفاف و حجاب اعلام کرد: از زمان اجرای این طرح در 24 ساعت گذشته چندین مورد صدها مورد حجاب باز در خودروها توسط بازرسان پلیس ثبت و از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود. که بیش از 84 درصد انطباق دارد و تنها پیامک دوم برای تعداد انگشت شماری از افرادی که متأسفانه رعایت نکرده اند پیامک دوم مبنی بر توقیف سیستمی خودرو ارسال می شود و اگر بار سوم اتفاق بیفتد خودروی آنها توقیف می شود. متوقف شود و به پارکینگ فرستاده شود.

وی گفت: فرماندهان انتظامی استان ها پیش از اجرای طرح جلسات توجیهی با روسای و نمایندگان اتحادیه ها و اماکن عمومی در خصوص لزوم رعایت تذکرات صادره در یگان های خود و همکاری اصناف و اصناف برگزار کردند. رعایت ناظران در این زمینه منحصر به فرد بود.

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: در ادامه این طرح 3500 پیامک برای اجرای قوانین و مقررات اجتماعی و نظارت بر پوشش اپراتورها و باغ تالار به دلیل بی توجهی به اطلاعیه های قبلی، مهر و تشکیل پرونده قانونی به اتحادیه ها ارسال شد.

وی افزود: در حوزه معابر و اماکن عمومی نیز تعداد کمی از هنجارشکنی ها به مراجع قضایی معرفی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید