روند افزایش حقوق بازنشستگان در سال آینده چگونه پیش می رود؟

روند افزایش حقوق بازنشستگان در سال آینده چگونه پیش می رود؟

دولت در لایحه بودجه سال 1402 میانگین افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان را نسبت به سال گذشته در نظر گرفته است که در صورت تصویب این افزایش از سوی شورای اسلامی در سال آینده اجرایی می شود و در لایحه بودجه امسال میانگین افزایش حقوق کارکنان در سال آینده اجرا می شود. دستمزد کارمندان 10 درصد تعیین شد، اگرچه دولت افزایش تدریجی دستمزد کارمندان را پیش بینی کرد. به گونه ای که مقرر شد افزایش حقوق بین 5 تا 29 درصد متغیر باشد.

بر این اساس حداقل دستمزد کارکنان در لایحه بودجه امسال چهار میلیون و 500 هزار تومان تعیین شد و در قانون بودجه حداقل دستمزد به پنج میلیون و 600 هزار تومان رسید که با توجه به افزایش تورم و وضعیت نامناسب اقتصادی بسیاری از کارکنان، تصویب افزایش حقوق در سال آینده با توجه به نرخ واقعی تورم ضروری است.

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است افزایش حقوق کارکنان دولت متناسب با تورم واقعی است. تورم های غیرمحاوره ای و خارج از چارچوب جامعه و تصریح: مجلس قانون افزایش دستمزد را بر اساس آمار بانک مرکزی و معیشت مردم و تورم و… تصویب می کند.

خلیل بهروزی فر با اشاره به آخرین وضعیت قانون بودجه 1402 گفت: طبق قانون لایحه بودجه سنواتی باید مطابق قانون برنامه باشد و در حال حاضر دوره برنامه پنج ساله ششم به پایان رسیده است.
وی با بیان اینکه تصویب لایحه بودجه 1402 تا زمان تدوین قانون برنامه هفتم خلاف قانون است، تصریح کرد: با توجه به تمدید یک ساله برنامه ششم، ممکن است دولت مجوز تمدید یک سال دیگر این برنامه را از مقام معظم رهبری دریافت کند. رهبر .
نماینده مردم فومن و شفت در شورای اسلامی با اشاره به احتمال تصویب لایحه بودجه در سه چهارم، گفت: تصویب سه چهارم قانون بودجه مشکلاتی را به همراه دارد اما اگر دولت بر سه چهارم اصرار داشته باشد، مجلس این کار را انجام می دهد. کمک های لازم را بخواهید تا با قانون بودجه سال 1402 همگام شود.

بهروزی فر در ادامه افزایش حقوق کارکنان دولت را متناسب با نرخ واقعی تورم دانست. نه تورم های محاوره ای و خارج از چارچوب جامعه و تصریح می کند: مجلس قانون افزایش دستمزد را بر اساس آمار بانک مرکزی و معیشت مردم، گرانی و تورم و … تصویب می کند. ، خاطرنشان کرد: این طرح هفته آینده تقدیم مجلس می شود و تاکنون 157 پیشنهاد در سامانه مجلس ثبت شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب طرح مورد بحث را بار مالی برای دولت برشمرد و گفت: این قانون نه تنها هزینه های دولت را افزایش نمی دهد، بلکه شرایطی را برای پرداخت صحیح حقوق ها ایجاد می کند. و دستمزد. وی افزایش حقوق ها را تایید کرد و افزود: فضای فعلی مجلس از طرح مذکور حمایت می کند و اکثر نمایندگان به دنبال تصویب این طرح هستند و امیدواریم به فضل الهی تا قبل از قانون برنامه هفتم تصویب و تصویب شود. قانون بودجه 1402.

تصویب افزایش حقوق بازنشستگان
پیش از این نمایندگان شورای اسلامی در جلسه علنی 17 آبان 1401 با 198 رأی موافق، جزئیات لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1401 کل کشور و اعاده حقوق مستمری بگیران و مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​را تصویب کردند. 9 رای “مخالف” و 8 “ممتنع” از مجموع 246 نماینده حاضر.

یک نفر: علاوه بر افزایش دستمزد و حقوق ناشی از تبصره (12) یکی از اعضای قانون بودجه کل کشور مصوب 1/7/1301، افزایش‌های زیر برای مشمولان قانون اعمال می‌شود: 1- (3000) امتیاز. برای کارکنان قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8/7/86 و معادل ریالی پاداش مذکور برای کارکنان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب 13/6/70 و سایرین موضوع جزء (1) ) بند «الف» تبصره (12) ماده 1 قانون بودجه سال 1401 کل کشور (به استثنای مشمولان قانون کار) و معادل 210 ریال امتیاز برای اعضای هیئت علمی و قضات تحت عنوان حقوق. بازپرداخت، به طور دائم در تصمیمات و قراردادهای استخدامی آنها گنجانده شده است. مبلغ ناشی از اعمال این افزایش مشمول کسر از مستمری می باشد. امتیاز مذکور شامل افرادی نیز می شود که پس از تصویب این قانون در مؤسسات مذکور در این بند به کار گرفته می شوند. تبصره 3 ماده 117 قانون مدیریت خدمات کشوری در اعمال این بند در مورد نیروهای مسلح اعمال می شود. موضوع این بند شرکت های دولتی مندرج در پیوست شماره 3 قانون بودجه می باشد.

25 درصد بدهی بیمه به مستمری بگیران
علی دهگانکیا; رئیس کانون بازنشستگان بیمه اجتماعی استان تهران با اشاره به آغاز پرداخت معوقات از این ماه گفت: در حال حاضر رایزنی ها در خصوص تعدیل حقوق در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال جاری تصمیم گیری شود. البته هنوز مذاکرات مستقیمی با مدیر عامل تامین اجتماعی در این راستا انجام نداده ایم و به دنبال فرصتی برای دیدار با وی هستیم. این موضوع یکی از مطالبات اصلی مستمری بگیران و بخشی از برنامه ششم تامین اجتماعی است. در صورت تمدید تناسب برای سال آینده، برنامه هفتم پیشنهاد می شود. بنابراین انتظار کانون بازنشستگان این است که مدیرعامل مستقیماً وارد این موضوع شود و به وعده های پذیرش ۲۵ درصد بدهی به بازنشستگان و سایر سطوح عمل کند. البته لازم است مجری تامین اجتماعی در این باره مصاحبه کند و پاسخ مردم را بدهد تا خیالشان راحت شود. در خصوص معوقات نیز مشاهده می کنیم که قول مدیرعامل مبنی بر پرداخت از آبان ماه محقق شده است.

دیدگاهتان را بنویسید