روند مکالمات در دوحه به زبان کنعانی را توضیح دهید. بیل مکانیکی و مورا به هم متصل خواهند شد


ساعت: 23:46
تاریخ انتشار: 1401/04/08
کد خبر: 1879712

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره مذاکرات دوحه با اشاره به اینکه نظرات و پیشنهادات عملیاتی ایران در مورد بقیه موضوعات این طرح و طرف مقابل نیز نظرات خود را ارائه کردند، گفت: بیل مکانیکی و مورا برای ادامه مذاکرات و مرحله بعدی تماس خواهند گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (چهارشنبه) در توییتر درباره مذاکرات دوحه نوشت: در پی مذاکرات سه شنبه و چهارشنبه برای رفع تحریم ها، مذاکرات فشرده با میانجیگری انجام شد. انریکه مورا در دوحه: «نظرات و پیشنهادات عملیاتی درباره ایران درباره موضوعات دیگر مطرح شد و طرف مقابل نیز نظرات خود را ارائه کرد.

وی افزود: طبق روال معمول با بیل مکانیکی و مورا در خصوص ادامه راه و مرحله بعدی مذاکرات تماس گرفته خواهد شد.

مذاکرات دو روزه دوحه برای بررسی اختلافات باقی مانده از مذاکرات وین به صورت غیرمستقیم بین ایران و آمریکا، امشب با میانجیگری انریکه مورا، هماهنگ کننده اروپایی مذاکرات در پایتخت قطر پایان یافت.

این مذاکرات روز سه شنبه با دیدار دوجانبه علی باقری و انریکه مورا در دوحه پایتخت قطر آغاز شد و باقری دیروز و امروز با مورا دیدار کرد.

مذاکرات دوحه پس از سه ماه و نیم وقفه در دور هشتم مذاکرات در وین و توافق اخیر در تهران پس از سفر جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای ازسرگیری مذاکرات درباره لغو تحریم ها، از سر گرفته شد.

سعید حاطب زاده، سخنگوی سابق وزارت امور خارجه در این مذاکرات گفت: کاری که ما در مذاکرات انجام می دهیم، مربوط به بعد هسته ای نیست، زیرا بعد هسته ای یک بار و تنها در مورد اختلافات باقی مانده در زمینه رفع تحریم ها خلاصه شده است. آنچه انجام می شود تنها چند سوال در زمینه رفع تحریم ها است، بنابراین چیزی به توافقات وین اضافه نمی شود و چیزی کم نمی شود. آنچه بین ما و طرف مقابل انجام می شود، مسائل محتوایی است. این مذاکرات ادامه همان قالبی است که در وین بود، یعنی به صورت غیرمستقیم انجام می شود و فقط در مورد موضوعات بحث انگیزی است که در آخرین نشست وین باقی خواهد ماند. امیدواریم نتایج مثبتی را شاهد باشیم. مطمئن باشید که می توان آن را به سرعت انجام داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید