رونمایی از اولین موتور جت ایرانی در نمایشگاه بین المللی هوایی


ساعت: 15:31
تاریخ انتشار: 09/02/1401
کد خبر: 1913229

دبیر نمایشگاه بین المللی هوایی ایران از رونمایی از اولین موتور جت تولید داخل همزمان با نمایشگاه بین المللی ایران خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بیژن بنکدار در نشست خبری با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی هوایی در ایران گفت: با وجود تحریم های همه جانبه علیه صنعت هوانوردی ایران، کشورمان پیشرفت چشمگیری در این بخش داشته است.

وی با بیان اینکه برای اولین بار همزمان با نمایشگاه اولین موتور جت هواپیمای تولید داخل ارائه می شود، ادامه داد: بر این اساس این موتور که توسط گروه مپنا طراحی و تولید شده است در 4 روز برگزاری نمایشگاه تست می شود.

وی با اشاره به حضور حدود 90 شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه امسال، افزود: شرکت هایی از کشورهای ایتالیا، روسیه، چین، پاکستان و ترکیه که در زمینه ساخت هواپیما و قطعات آن فعال هستند در نمایشگاه حضور خواهند داشت. .

وی با تاکید بر اینکه با توجه به نیاز کشور، بر صنعت فضایی نیز تمرکز کرده ایم، گفت: امسال نیز در نمایشگاه موضوعات مربوط به تولید بالگرد و سامانه های مربوطه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت، ضمن اینکه در طراحی و ساخت هواپیما، شرکت های مرتبط بیشترین دستاوردهای جدید شما را ارائه خواهند کرد. نشان خواهد داد

بنکدار تصریح کرد: امسال به دلیل محدودیت های ناشی از جام جهانی، عملیات هوانوردی مانند دوره های گذشته انجام نمی شود.

نمایشگاه بین المللی هوایی ایران (ایرشو) 22 تا 25 آذرماه در جزیره کیش برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید