رونمایی از طرح بازسازی و ساماندهی بقعه حیقوق نبی (علیه السلام) / اعطای اعتبار از سوی وزیر برای مرمت قلعه تاریخی اشتران


ساعت: 10:51
تاریخ انتشار: 05/07/1401
کد خبر: 1886232

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در تویسرکان اعلام کرد؛

در سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به تویسرکان، طرح بازآفرینی و ساماندهی بقعه حیقوق نبی (علیه السلام) ارائه و ضرغامی قول مساعد برای اختصاص اعتبار برای احیای قلعه تاریخی اشتران را داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهمدان; عزت الله ضرغامی در سفر یک روزه خود به منبت پایتخت ایران؛ وی تویسرکان را باغ شهر ضیاء عنوان کرد و گفت: امیدوارم مسئولان از این باغ شهر حفاظت کنند و از تخریب باغات جلوگیری کنند زیرا در جاهای دیگر ساختمان های زیادی را دیده ام که باعث تخریب مدیریت شهری شده است..

وی با اشاره به بافت غنی فرهنگی و تاریخی تویسرکان تاکید کرد: برای حفاظت از ظرفیت های گردشگری تویسرکان باید زیرساخت های این شهرستان افزایش یابد..
وزیر میراث فرهنگی و گردشگری همچنین از تولید حدود یک چهارم صنایع دستی استان همدان در تویسرکان خبر داد و افزود: باید برای رفع مشکلات فعالان صنایع دستی برنامه ریزی شود..
ضرغامی در ادامه از تخصیص اعتبار برای احیای قلعه تاریخی اشتران خبر داد و اظهار داشت: این وزارتخانه آمادگی دارد طبق تبصره 18 برای مرمت قلعه اشتران تسهیلاتی به مالک ارائه کند..
وی همچنین گفت: موقعیت گردشگری گنجنامه – تویسرکان ارزشمند است و نباید از آن غافل شد و وظیفه من است که این موضوع را پیگیری کنم..
به گزارش رودآور؛ وزیر میراث فرهنگی و گردشگری امروز به عنوان نماینده دولت در تویسرکان حضور دارد. ادای احترام به مقام شامخ شهدا، دیدار با مردم و بازدید از ظرفیت های تاریخی و گردشگری شهرستان از برنامه های سفر یک روزه ضرگامی به پایتخت مبل کشور بود..
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید