بقعه سیده فاطمه (س) سالانه پذیرای حدود 200 هزار زائر است/طرح توسعه این بقعه تصویب شد.


زمان: 15:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۷
کد خبر: 1900862

سیدحسن محد با اشاره به اینکه بقعه سیده فاطمه(س) یکی از زیارتگاه های بسیار مورد احترام مردم کرمانشاه است، گفت: طرح توسعه این بقعه به تصویب رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، آرامگاه سیده فاطمه (س) یکی از زیارتگاه های بسیار مورد احترام مردم کرمانشاه به ویژه بانوان است.

سیده فاطمه (س) از نوادگان امام رضا (علیه السلام) است که از دیرباز مورد توجه علمای بزرگ شیعه بوده است و این بقعه متبرکه در مرکز شهر کرمانشاه واقع در میدان آزادی قرار دارد.

سید حسن موحد در گفتگو با مرصاد نیوز با بیان اینکه آرامش روحی و روانی در مجاورت بقاع متبرکه ایجاد می شود، اظهار داشت: بقاع متبرکه زیارتگاه، پناهگاه و پناهگاه مردم است.

رئیس هیئت امنای حرم سیده فاطمه افزود: در دنیای امروز که رسانه ها برای آسیب رساندن به روح مردم و جنگ رسانه ای علیه اماکن متبرکه هجوم می آورند، این امامزاده ها با برکت هستند که آرامش را به مردم پناه می دهند.


2c582218 6a6d 4a13 b4a3 ef81dec8fbbb خبر خاکستری


بقعه سیده فاطمه (س) به عنوان یادگار مهم امسال انتخاب شده است

وی در ادامه با بیان اینکه حرم سیده فاطمه (س) امسال به عنوان یادگار مهم در بین 68 امامزاده استان انتخاب شده است، افزود: این امامزاده در مرکز، نعمت بزرگ و نماد افتخار این استان محسوب می شود. گرانش کلانشهر کرمانشاه.

این فعال فرهنگی گفت: در این مقبره دو سنگ قبر وجود دارد. کتیبه های هر دو قبر یکی مربوط به «شیخ علی ابوالحسن دینوری» و دیگری مربوط به «سیده فاطمه (س)» است.


این امامزاده طبق نظر فقها واجب است

وی تصریح کرد: بر اساس نظر فقها از جمله آیت الله العظمی علوی گرگانی، آیت الله العظمی گرامی و آیت الله العظمی نوری همدانی، این امامزاده واجب عبادت است.

محد گفت: بنا بر کتیبه بنای این بقعه در سال 1278 هجری قمری توسط مصطفی قلی میرزا فرزند امام قلی میرزا عماد الدوله والی معروف غرب ساخته شده است. در سال‌های اخیر این بنا توسط بخش اهدایی تخریب شد و بنای آجری جدیدی به جای آن ساخته شد.


13d52e62 2d94 484e 9673 260216a1fcc7 خبر خاکستری


حرم حضرت فاطمه (س) سالانه پذیرای 200 هزار زائر است.

این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه مقبره سیده فاطمه هر ساله پذیرای حدود 200 هزار زائر است، افزود: هر جا مقبره باشد، آبادانی، وحدت و صمیمیت است.

وی گفت: تمامی مراسم مذهبی و مذهبی در این بقعه برگزار می شود و زنان نیز برای ادای نذورات در روزهای مختلف به این مکان می آیند و به نذورات خود ادا می کنند.

موحد با اشاره به قطب فرهنگی این حرم افزود: برگزاری محفل انس با قرآن، برنامه هایی چون اردوهای فرهنگی، گروه های جهادی، تجلیل از بهورزان، تجلیل از مادران شهدا و مدافعان حرم، طبخ غذای گرم بر روی انواع غذاها مناسبت ها سرکشی محرومان و سایر برنامه های معنوی به برکت این مکان مبارک انجام می شود.


طرح توسعه آرامگاه سیده فاطمه تصویب شد

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از توسعه مقبره سیده فاطمه (س) خبر داد و گفت: پشت این مقبره 2400 متر مربع گاراژ وجود دارد و برای خرید این گاراژ هماهنگی های لازم در حال انجام است.

موحد افزود: در این راستا جلساتی با حضور نمایندگانی از مسکن و شهرسازی، استانداری، نماینده حقوقی استانداری، شورای شهر، شهرداری، اداره کمک ها و امور خیریه بخشداری و هیئت امنای حرم و همچنین مواردی در ساخت این عبادتگاه مصوب پیشرفت داشته است.

وی با اشاره به طرح خشت بهشتی برای حمایت از توسعه و بازسازی بقاع متبرکه گفت: شهروندان می توانند کمک های نقدی خود را با توجه به ظرفیت خود به این شماره حساب 6037997870846830 بانک ملی واریز کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید