رکورد اسامی «محمد» و «فاطمه» در آذربایجان غربی


ساعت: 15:46
تاریخ انتشار: 08/08/1401
کد خبر: 1907081

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی گفت: نام و کنیه بزرگان دینی به ویژه نام حضرت محمد (ص) و حضرت فاطمه زهرا (س) بیشترین کاربرد را در انتخاب نام برای نوزادان پسر و دختر به دنیا می آورد. در هفتم ماه سال جاری از والدین استان.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید احمدی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز با اشاره به آمار ولادت در استان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 4442 ولادت در استان به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ولادت های ثبت شده دو هزار و 284 مورد پسر و دو هزار و 158 مورد دختر بوده است.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی با اشاره به اینکه از کل ولادت های ثبت شده 2 هزار و 762 مورد شهری و هزار و 680 مورد روستایی بوده است، گفت: بیشترین ولادت های ثبت شده در مهلت قانونی 15 روزه ثبت شده است.

احمدی با بیان اینکه در هفت ماهه امسال یک هزار و 408 فوتی در استان به ثبت رسیده است، گفت: 778 فوتی ثبت شده مرد و 630 مورد زن بوده است.

وی تصریح کرد: از کل فوتی های ثبت شده در بخشداری 447 نفر در روستاها و 931 نفر در شهرستان های بخشداری به ثبت رسیده اند.

احمدی با اشاره به اینکه برگزیده ترین نام در گروه دختران مربوط به فاطمه است گفت: همچنین محمد برگزیده ترین نام در گروه پسران است و این نام در بین همین استان ها حائز اهمیت است.

وی گفت: بعد از فاطمه، نورا، نیلا، آنیا، سلین و آوا از پرطرفدارترین اسامی دخترانه استان هستند.

احمدی گفت: نام‌های علی، آیهان، میران، آرشام، امیرعلی، آراد، آراز، ابوالفضل آرتین و رسن به ترتیب پس از محمد نام‌های رایج‌ترین نام‌هایی است که والدین برای فرزندان خود می‌گذارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید