رکورد برانکو و کالا نووی در دستان فرهاد مجیدی و استقلال

رکورد برانکو و کالا نووی در دستان فرهاد مجیدی و استقلال

فرهاد مجیدی رکوردهای لیگ برتر را یکی پس از دیگری شکست. استقلال پس از پیروزی مقابل ذوب آهن توانست برتری خود را حفظ کند اما این برد شیرین با رکورد شخصی فرهاد همراه شد و او توانست با کمترین تعداد بازی (48 بازی) با رکورد 100 پیروزی به عنوان سرمربی دست یابد. . در لیگ برتر امتیاز کسب کرده است.

مجیدی موفق شد یک رکورد شخصی دیگر را بشکند. او 17 هفته در لیگ بیست و یکم بدون شکست سپری کرد و از برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس پیشی گرفت. سرمربی کروات در لیگ هجدهم موفق شد تا پایان هفته شانزدهم بدون شکست تیمش را هدایت کند.

در لیگ هجدهم زمانی که برانکو ایوانکوویچ هدایت پرسپولیس را برعهده داشت، سرخ پوشان در هفته هفدهم در اهواز با نتیجه 1-2 مغلوب فولاد شدند. این دیدار تنها شکست فصل پرسپولیس بود و سرمربی کروات موفق شد رکورد 16 شکست ناپذیری را برای سرخپوشان به ثبت برساند و فرهاد مجیدی نیز با عبور از سد ذوب آهن در هفته هفدهم رکورد پرسپولیس و برانکو را شکست.

یکی دیگر از بهترین شروع های تاریخ لیگ برتر در دستان امیرگله نوی و سپاهان است. زردپوشان اصفهانی موفق شدند 18 هفته را بدون باخت در لیگ هجدهم سپری کنند. سپاهان در نوزدهمین بازی خود مقابل تراکتورسازی در تبریز با 2 گل مهدی مهدی پور و آنتونی استوکس شکست خورد تا شکست ناپذیری تیم کالانوی شکسته شود. البته این دیدار از هفته بیستم لیگ برتر بود که به دلیل تعویق بازی از هفته نوزدهم سپاهان و ذوب آهن زودتر برگزار شد.

اما بهترین روند بدون شکست در یک دوره از رقابت های لیگ برتر ایران با 21 بازی، سپاهان است. رکوردی قدیمی و باقی مانده از دهمین دوره لیگ برتر. در همان سال سپاهان با هدایت امیر گالنویی در هفته هفتم مغلوب استقلال شد اما تا هفته بیست و نهم بدون شکست ماند و مغلوب مس کرمان شد.

پرسپولیس هم رکورد 18 هفته شکست ناپذیری را ثبت کرد. این تیم در لیگ هفدهم پس از شکست در هفته ششم مقابل پیکان، در یک بازی شکست نخورد تا اینکه در هفته بیست و پنجم این تیم با گل وریا گفوری مغلوب استقلال شد.

البته لازم به ذکر است که پرسپولیس در دو فصل اخیر رکورد شکست ناپذیری را به ثبت رسانده است. شاگردان یحیی گل محمدی پس از باخت مقابل آلومینیوم در هفته دوازدهم لیگ برتر فصل گذشته، 22 هفته بدون شکست را سپری کردند تا اینکه در هفته سوم مسابقات قهرمانی امسال باز هم مغلوب این تیم شدند که رکورد جالبی را نیز به نام خود ثبت کردند. خود را ترک کردند

حالا فرهاد مجیدی در وهله اول باید 5 هفته بعدی بدون شکست خود را بشکند تا رکورد شکست ناپذیری متوالی در فصل مشخصی از رقابت های لیگ برتر را بشکند. آبی ها در این مدت باید به مصاف تیم های تراکتورسازی، فایرپاسی، نساجی، گل گهر و صنعت نفت آبادان بروند که این اتفاق در دو فصل مختلف نیز رخ می دهد.

البته اگر آبی ها در هفته بیست و سوم مقابل پرسپولیس بدون شکست زمین را ترک کنند، خود فرهاد مجیدی هم در فصل جاری رکورد شکست ناپذیری لیگ را می شکند و هم در بازی های متوالی در دو یا چند فصل با 23 برد بدون باخت. .

دیدگاهتان را بنویسید