لایو مایلی کهن داست: از حمله به کالا نووی و مدیران فدراسیون تا دفاع از علی کریمی!

مایلی کهن در واکنش به صحبت های احسان اصولی، سخنگوی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در شبکه خبر حاضر شد.

احسان اصولی روز گذشته در گفت وگو با رسانه ها اظهارات مایلی کهن در انتقاد از انتخاب سرمربی تیم امید ایران را بی اساس و از نظر فنی بی اساس دانست.

مایلی کوهن نیز در روی آنتن شبکه خبر حاضر شد و در پاسخ به اوصولی گفت: «البته آقای اوصولی برخلاف اسم شریفشان خیلی غیر اصولی صحبت کردند. او چون در بین همه صاحب نظران فوتبال و ورزش یک کشور مرد است، سرپرست تیم فوتبال استان خراسان نیز هست. رضوي رئيس فوتسال كشور است و گاهي هم سخنگو است! داستان را تا آخر خواهید دید. به نظر شما در استان خراسان رضوی با وجود افراد مشهوری مثل هداد عزیزی که بهترین بازیکن سال آسیا سال 96 بود یا آقای میتساقیان یا کریم کیازی و استادی مثل عباس چمنیان طبق چه قوانینی. سالها رئیس تیم فوتبال استان خراسان رضوی هستند یا با چه معیار و معیاری رئیس کمیسیون فوتسال کشور هستند؟در حال حاضر می پرسم چند نفر از اعضای فدراسیون فوتبال فوتبالیست هستند یا تحصیلات ورزشی دارند؟ آنها گفتند که او باید فنی صحبت کند. اما آیا صحبت های فنی را درک می کنید؟ اتفاقا تمام صحبت های من فنی بود. اما از آنجایی که شما اهل این حرفه زیبا و فوق العاده هستید، اطلاعات زیادی ندارید، صحبت های من برای شما غیر فنی به نظر می رسد، مگر اینکه قرار بود سرمربی تیم امید بر اساس معیارهای اعلام شده انتخاب شود: اول اینکه با جوانان کار کرده است. و دوم اینکه تجربه بین المللی دارد. سومین مورد، داشتن یک سابقه موفق است.»

مایلی کهن که همچنان از سرمربی نشدن محرم نویدکیا ناراحت است، ادامه داد: من می گویم با چه معیار و معیاری آقای عنایتی که بازیکن خوب و بزرگی بود اما کمترین عملکرد مثبتی در زمینه مربیگری نداشت و نداشت. مسجد سلیمان در آخرین حضورش در تیم محبوب نفت، با گرفتن 500 میلیون تومان و سقوط ناگهانی تیم را ترک کرد، سرمربی تیم امید شد؟ در غیر این صورت شش بازی انجام داد و پس از جذب چند بازیکن با مبالغ هنگفت، در نهایت در نهایت باعث سقوط این تیم شد؟حالا باید دید چند بازیکن برای باشگاه نفت مسجد سلیمان انتخاب شدند.مطمئناً شما درکی از بحث ما ندارید.آقای گیر اصولی واقعا بر اساس کدام عامل آیا شما و آقای “نبی چاهان” به فوتبال فکر می کنید؟ مدیریت بی گناه ما و نتیجه آن یک باخت فاجعه بار شش گل مقابل انگلیس و یک باخت قابل احترام مقابل آمریکا بود.

زمانی که مایلی کوهن از ترکیب «نبی چهان» استفاده کرد، پیمان اسعدیان مجری برنامه مجله فوتبال از محمد مایلی کوهن خواست در صحبت هایش اصول اخلاقی را رعایت کند و ماجرا را شخصی نسازد، اما مایلی کوهن به تندی واکنش نشان داد و گفت: یادم می آید «نه اینکه تو یکی از سرسخت ترین مخالفان من بودی. من با دلیل و مدرک صحبت می کنم. می ترسی حرف بزنم

البته مایلی کهن در ادامه صحبت های خود باز هم از ترکیب «نبی چاخان» استفاده کرد و ادامه داد: آقای گیر اصولی مگر شما و امثال شما یکی از بهترین بازیکنان تاریخ ما را نکشته اید. فوتبال یعنی علی کریمی تا اینکه دو سال پیش خود را کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال معرفی کرد، آنقدر عرصه را تنگ دید که به او هدیه فوتبالی داد و کشورش را ترک کرد تا شما همچنان به آن تکیه کنید. قدرت فوتبال ایران

در ادامه برنامه پیمان اسدیان مجری برنامه بار دیگر از مایلی کوهن خواست که فقط در مورد مسائل فنی صحبت کند. مایلی کوهن گفت فردی که به عنوان تهیه کننده با او تماس گرفته است گفته است که می تواند به گفته های احسان اصولی پاسخ دهد. اسدیان باز هم به مایلی کهن گفت مسائل را شخصی نگیر و مایلی کهن عصبانی شد و گفت: تو در حدی نیستی که تشخیص بدهی مسائل شخصی است یا نه، تو فقط مجری هستی و باید گوش کنی!

مایلی کوهن در ادامه حملات خود گفت: «آقای گیر-اصولی واقعا جرات دارد بیاید و خود را متخصص تر از مردم عزیزی بداند که عمر خود را در این زمینه سپری کرده اند. آقای گیر اصولی بدانید که در میدان سیمرغ مگس نیستید. جولانژ مال توست، تو نظرت را می دهی و ما را به دردسر می اندازی.»

مایلی کوهن که مطالب آن را از روی کاغذ خوانده بود، حملات خود را به سمت امیر کالانوی هدایت کرد و به شدت به سرمربی تیم ملی حمله کرد: «در تمام این موارد فدراسیون ما زیر چتر گروهبان کندالی و همه تیم‌ها رفت. لیگ با او موافق است. آنها باید یک سرمربی انتخاب کنند. سرمربی نساجی به انتخاب گروهبان کندلی، سرمربی استقلال به انتخاب گروهبان کندلی، سرمربی هوادار نیز توسط گروهبان کندلی، سرمربی گل گهر نیز به انتخاب گروهبان کندلی، سرمربی تیم مس رفسنجان و پیکان نیز انتخاب شدند. با نظر گروهبان کندلی انتخاب شد. سعید الهاوی با چه معیار و معیاری ناگهان دستیار مربی تیم ملی می شود؟ آیا گروهبان قندالی قبلاً نگفته بود که دیگر سرمربی تیم ملی نیست؟ چه شد که دوباره سرمربی تیم ملی شد؟

مایلی کوهن در پایان سخنان خود گفت: یک باند آنقدر در فوتبال ما مسلط شده که حتی رئیس فدراسیون هم نمی تواند کاری علیه این باند انجام دهد. بزرگانی مثل محرم نوید کیا، وحید هاشمیان و نزدیکان دیگری مثل ابراهیم صادقی داشتیم که کارنامه آنها هم معلوم است. اما از هیچ کدام استفاده نشد و ناگهان آقای عنایتی بدون ذره ای موفقیت در عرصه مربیگری از جعبه بیرون می آید. فقط به این دلیل که او به یک زبان صحبت می کند و به زبان گروهبان کندالی صحبت می کند این یک واقعیت تلخ است. متأسفانه ما داریم به عقب می رویم.»

زمانی که پیمان اسدیان مجری برنامه به مایلی کوهن اعلام کرد که زمان برنامه تمام شده است، مایلی کوهن به او گفت که آنقدر وقت تلف کرده که حرف های من تمام نشده، وقت تمام شده است!

به نظر می رسد که مایلی کوهن کوتاه نخواهد آمد، اما از طرف دیگر، امیر کالا نویی قرار است از مایلی کوهن شکایت کند. صحبت های دیشب مایلی کوهن مانند زلزله ای بود که فضای فوتبال ایران را به لرزه درآورد. آن هم قبل از اعزام تیم ملی فوتبال ایران به مسابقات KAFA در قرقیزستان!

دیدگاهتان را بنویسید