دلیل قهرمانی استقلال به نقل از محمد مایلی کهن

دلیل قهرمانی استقلال به نقل از محمد مایلی کهن

محمد مایلی کهن یکی از آن افراد صادق و مخلص آن روزگار است. من از هیچ کس و هیچ چیز نمی ترسم. “اما عده ای هستند که دارند حرفه من را تغییر می دهند. من می خواهم هر چه می گویم منتشر شود، نه هر چیزی که دیگران می خواهند.” گفتگوی او درباره قهرمانی در استقلال و شرایط پرسپولیس را می خوانید:

* پرسپولیس برای همیشه قهرمان می شود؟ فوتبال متفاوت است. نمی شود پرسپولیس همیشه برد در اسپانیا همیشه رئال می برد یا بارسا؟

* می خواهند نقش مربی ای مثل فرهاد مجیدی را هم کمرنگ کنند. امسال استقلال قهرمان شد چون “در فرم” بود. شک نکنید اگر مثلا پرسپولیس قهرمان می شد می گفتند این کار برانکو است! من حتی نمی دانم چرا آنها چنین می گویند. به جز سیدجلال و کامیابی نیا چه بازیکنانی از تیم برانکو باقی مانده اند؟

* سوال من این است که چرا برانکو در عمان شکست خورد؟ چرا این تیم را به جام جهانی نبردید؟ حالا از فرهاد مجیدی صحبت می کنند. در کل وقتی یک تیم قهرمان می شود عوامل زیادی در این قهرمانی تاثیرگذار است.

* هیچ وقت از این تیتر استفاده نمی کنم که فرهاد مجیدی یا هرکس دیگری شاگرد من بوده است. البته الان آقا فرهاد فالود با شطرنج نمیخوره! اما بگذارید یک نکته را بگویم. سال ها پیش زمانی که مجیدی و موسوی در تیم های امید پاس و بخمن حضور داشتند، به من که سرمربی تیم ملی بودم، گفتند این فینال امیدها است. در استان تهران و بین پاس و باخمن. خلاصه رفتیم و بعد از بازی فرهاد مجیدی از باچمن و علی موسوی از پاس را که آن زمان سرباز بود به تیم ملی دعوت کردم. مراقب امیدها باشید الان کدام مربی این کار را می کند؟ مهدی مهدوی کیا، داریوش یزدانی، هداد عزیزی، کریم باقری، سیروس دین محمدی و حتی نیما نکیسا. اگر خودت دروازه بان شماره یک هستی، احمدرضا عابدزاده، می توانی این کار را با نیما نکیسا انجام دهی؟ اما من انجام دادم.

* نمی گویم گابریل پین نقشی نداشت اما فرمانده کل کی بود؟ فرهاد مجیدی. حمایت مدیریت از سوی همه بازیکنان، مربیان، حتی تدارکات، به موفقیت همه این عوامل کمک می کند. به نظر من نقش مربی و سرمربی در موفقیت 20 یا 30 درصد است. استراماچونی را مثال می زنم، همه می گویند استقلالش را عوض کرد. یکی از تغییرات را به من بگویید. اگر مربی خیلی خوبی بود چرا تیمش در قطر 8 تا 8 گل زد؟ باور کنید اگر پرسپولیس امسال می برد همه می گفتند این تیم برانکو است!

دیدگاهتان را بنویسید