مسابقات قهرمانی هندبال بانوان آسیا تقابل بانوان ایران با اولین قدرت قاره کهن


ساعت: 11:35
تاریخ انتشار: 09/08/1401
کد خبر: 1914446

بانوان هندبالیست ایران در آخرین دیدار مرحله گروهی مسابقات قهرمانی آسیا به مصاف کره جنوبی خواهند رفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون هندبال ، تیم هندبال سنگ آهن بافق که نماینده تیم ملی بانوان ایران بود با کسب سه پیروزی متوالی مقابل هند، ازبکستان و استرالیا و کسب عنوان قهرمانی در مسابقات قهرمانی بانوان آسیا حضور یافت. سهمیه جام جهانی برای دومین بار فردا 18 آذرماه ساعت 12:30 به وقت ایران در چهارمین دیدار خود در این رقابت ها به مصاف تیم ملی کره جنوبی، قدرت بلامنازع هندبال آسیا می روند.

تیم ملی هندبال بانوان کره جنوبی با 9 بار حضور در بازی های المپیک و کسب دو مدال طلا در تاریخ خود، قدرتمندترین تیم هندبال آسیا محسوب می شود. کره ای ها نیز 19 بار در مسابقات جهانی شرکت کرده اند و یک بار عنوان قهرمانی را کسب کرده اند. تیم ملی هندبال بانوان کره جنوبی در تمامی 19 دوره مسابقات قهرمانی آسیا حضور داشته و با کسب 15 عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم این رویداد محسوب می شود. تنها در سال 2004 کره جنوبی از رسیدن به فینال مسابقات قهرمانی آسیا بازماند و عنوان سومی را کسب کرد و این بدترین رتبه کره جنوبی در مسابقات قهرمانی آسیاست!

همچنین تیم هندبال بانوان کره جنوبی 7 بار قهرمان بازی های آسیایی شده است.

تیم بانوان کره جنوبی اولین قهرمانی خود را در دوره قبلی قهرمانی آسیا کسب کرد. کره جنوبی به عنوان قوی ترین تیم هندبال بانوان آسیا فراتر از سطح هندبال آسیا بازی می کند و یکی از بهترین تیم های جهان به حساب می آید و همین امر باعث می شود بانوان هندبالیست ایران با قدرت اول آسیا رقابت کنند.

کره جنوبی در این فصل قهرمانی آسیا موفق شد با نتیجه 38 بر 8 تیم هند را شکست دهد و 48 بر 9 برابر استرالیا پیروز شود. بانوان هندبالیست ایران موفق شدند با نتیجه 43 بر 35 تیم هند، 35 بر 32 ازبکستان و 43 بر 15 استرالیا را شکست دهند و در جمع چهار تیم برتر جهان برای دومین بار به جام جهانی راه پیدا کنند.

در دور قبلی مسابقات قهرمانی آسیا که به میزبانی اردن برگزار شد، تیم ملی ایران برای اولین بار موفق شد به جام جهانی صعود کند و به جمع چهار تیم برتر این قاره راه پیدا کند و اولین تیم فوتبال بانوان ایران باشد که جواز حضور در جام جهانی را کسب کرده است. جام جهانی.

مینا وطن پرست، هانیه لک، فاطمه مرحیس، ملیحه یغمایی پور، نوریه عباسی، عطیه شهسواری، مبینا حسن نژاد، الناز یحیوی پور، راحله اعتمادی پور، محدثه شعبانی، مائده اسحاقی، حدیثه نوروزی، شهسواری، شهسواری، هنازهمی، شهسواری ها آرزو محمدی 19 بازیکن تیم سنگ آهن بافک در مسابقات قهرمانی آسیا هستند.

همچنین خدیجه قانع و مریم فخری به عنوان مربی، غلامعلی اکبرآبادی به عنوان مدیر فنی، محبوبه دهقان به عنوان سرپرست و اکرم حبیب لو به عنوان فیزیوتراپ تیم ایران را در مسابقات قهرمانی آسیا همراهی کردند.

گروه بندی مسابقات قهرمانی بانوان آسیا به شرح زیر است:

گروه A: ایران، کره جنوبی، ازبکستان، هند، استرالیا

گروه B: ژاپن، قزاقستان، هنگ کنگ، چین، تایلند

پس از پایان مرحله گروهی در مرحله نیمه نهایی تیم اول گروه A به مصاف تیم دوم گروه B و تیم دوم A به مصاف تیم اول گروه B می رود همچنین تیم سوم گروه B گروه A به مصاف تیم چهارم گروه B و تیم چهارم گروه A با تیم سوم گروه B برای مشخص شدن رتبه های پنجم تا هشتم روبرو خواهند شد. تیم های پنجم از دو گروه برای مشخص شدن رتبه های نهم و دهم به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

دیدگاهتان را بنویسید