محمد مایلی کهن به شدت از وضعیت حاکمیتی در پرسپولیس انتقاد کرد

محمد مایلی کهن به شدت از وضعیت حاکمیتی در پرسپولیس انتقاد کرد

محمد مایلی کهن، پیشکسوت فوتبال و مربی باسابقه تیم ملی فوتبال ایران، همیشه به لهجه صریح شهرت داشته و در مورد اتفاقات اخیر سرخابی و حذف آن از آسیا نظرات جالبی دارد که می خوانید.

آقای مایلی، دعوا یا مناظره آقای صدری و پدر و مادرش را دیده اید؟

بله بخشی از آن را دیدم اما وقتی دیدم اذیت می شوم تلویزیون را خاموش کردم.

به نظر می رسد جدا از بحث اصرار مدیران باشگاه برای ادامه روال قبلی و مستندسازی، کمیسیون تجدیدنظر و بدوی تغییر قوانین و مهلت سه ماهه را به باشگاه ها ابلاغ نکرده و به نوعی همه باید سرزنش کردن

شما باید از شنیدن حقیقت در این زمینه ها و سایر زمینه ها شگفت زده شوید.

به نظر می رسد بد مدیریتی در باشگاه ها و البته وقوع این فاجعه و موارد مشابه نقش زیادی داشته که مربوط به مدیران سه چهار سال اخیر باشگاه است.

پس چه کسی این مدیران را انتخاب می کند؟

وزیر ورزش.

فکر می کنم از زمان آقای سلطانی فر سازمان تربیت بدنی وزارتخانه شده است اما برای ریشه یابی این مشکلات همین جمله را پیدا کنید، از پرتقال برای فروش استفاده کنید. این وضعیت دیگر است. ببینید اگر روزی رئیس فدراسیون فوتبال می شدم همه به من حمله می کردند. گفتند چرا باید این اتفاق بیفتد؟ باید طور دیگری انجام شود. اگر پوست و استخوان و تحصیلاتم، لیسانس و فوق لیسانس و تجربه مدیریتی ام مرتبط بود، اما مطمئناً می دانم که اگر بودم، همه مورد انتقاد قرار می گرفتند.

در بین مدیران ده سال اخیر باشگاه پرسپولیس، آقای رحیمی را به یاد دارم که ورزشکار بود اما به دلیل مشکلاتی که با آقای سیاسی داشت، او هم شکست خورد.

به نظر من آقای رحیمی بد عمل نکرد. در سپاهان خوب بود، در فدراسیون هندبال خوب بود.

من کسی را با تجربه ورزشی به یاد ندارم.

چرا آقای انصاری بود ولی نتوانست. البته او تحصیلات مرتبطی نداشت و هیچ جایی در مدیریت ورزشی کار نکرده بود.

بله ورزشکار هم بودند اما حالا نشانه های بد حکمرانی در پرسپولیس یکی یکی نمایان است.

سرم شلوغ نیست. من در هیات مدیره باشگاه پرسپولیس بودم و نامزد مدیرعاملی شدم. من یکی دو ماه آنجا بودم و گفتم اگر مدیرعامل نشوم دیگر نمی آیم که شد. و چه اتفاقی افتاد؟ آقای انصاری به عنوان مدیر اجرایی منصوب شد. نمی گویم او آدم بدی بود، اما تجربه ای در این مورد نداشت.

مربوط به دوره اول آنها بود اما در دوره دوم در پرسپولیس عملکرد خوبی نداشتند.

در نهایت باید دید در دوره اول چه کرد و در دوره دوم بر چه اساسی آمد؟ آیا در دوره اول موفق بود؟ می بینید اعضای هیئت مدیره دوره اول چه کسانی بودند؟ فدخ حسین مالکی که در آن زمان رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بود و بعداً نماینده شد. آقایان سعیدلو و نژاد فلاح نیز حضور داشتند. من بودم و انصاری هم آدم بود. پس چرا آقای انصاری مدیرعامل شد؟ چون روزنامه پیروزی داشتند و هر روز از آنها عکس می گرفتند و خوششان می آمد. در آن زمان آقای علی آبادی رئیس سازمان تربیت بدنی بود و من کارمند سازمان بودم. بعد از اینکه آنها هیئت را ترک کردند، هر کاری کردم دیگر برنگشتم. حالا می بینید که آقای فضه حسین مالکی یا آقای سعیدلو می آیند جواب می دهند؟ زمانی که فردی را در این موقعیت قرار دهید که قبلاً موفق بوده است، اما …

آقای حبیب کاشانی هم دو دوره مدیرعامل پرسپولیس شد که دوره اول موفقیت آمیز بود اما دوره دوم با چالش های انتخاب حمید استیلی ختم نشد.

نه آقای کاشانی که اصلا قابل قیاس با اینها نبود. آنها کار بسیار خوبی انجام دادند. نه اینکه اشتباه نکرده باشند، چون همه اشتباه می کنند، اما در کل موفق بود. اکنون برخی از کمک ها حاصل عملکرد خوب اوست. مثلاً تجهیزات ورزشگاه درفشی فر یا استادیوم شهید کاظمی به زمان او برمی گردد. آقای نژاد فلا هم در مقطعی مدیرعامل شد. او مرد بسیار محترمی است. نمیدانم چه بگویم. مشکلات زیادی وجود دارد، اما هرگز کار صنعتگران، حتی به طور نسبی. وقتی این اتفاق می افتد، مشخص است که چنین اتفاقاتی در حال رخ دادن است.

به نظر می رسد هیأت تجدیدنظر و هیأت بدوی نیز مجوز حرفه ای صادر نکرده اند.

اصل و کمیته استیناف را گفتی و مرا کباب کردی. همین آقای اولیایی قبلاً مدیرعامل استقلال نبوده است. برو چک کن چقدر بدهی بالا رفته من کاری به شخصیت واقعی او ندارم و به او احترام می گذارم اما آن که حرف می زند حالا بدهی های زمانه اش را می بیند. یا خود آقای مصطفوی که مدیرعامل پرسپولیس بود. هم بازیکن تاج و هم پرسپولیس بود. این آقایان چقدر بدهی جمع کرده اند؟ آقای پدر و مادر ما هر شب قیافه شان را می بینیم و صدایشان را از تلویزیون می شنویم. جدی چرا اصلا مدیرعامل استقلال شدید؟ ما آن را کنار گذاشتیم، اما آنها هنوز آنجا هستند. با چه معیاری مدیرعامل استقلال شد؟ آقای مصطفوی الان فوتبالیست است و تحصیلات مرتبط دارد. حرف های زیادی برای گفتن وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید