زرد همچنان رنگ غالب در نقشه کرونا در استان مرکزی است/ خمین تنها شهر آبی است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; بر اساس آخرین اطلاعیه طبقه بندی رنگ تاج شهرهای کشور از سوی وزارت بهداشت، تا ۲۴ مهرماه ۹ شهر استان مرکزی در وضعیت زرد، دو شهر در وضعیت نارنجی و یک شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

در این رنگ آمیزی نقطه قرمزی در استان وجود ندارد و شهرهای اراک، خنداب، دیلیجان، زرندیه، ساوه، شازند، تفرش، قمیجان، محلات به رنگ زرد، شهرستان های آشتیان و فراخان نیز نارنجی و خمین به رنگ است. تنها شهر آبی استان مرکزی در رنگبندی جدید، این هفته شهرهای تفرش از نارنجی به زرد و فراخان از زرد به نارنجی تغییر یافتند.

بر اساس آخرین به روز رسانی ها، تعداد شهرهای دارای وضعیت قرمز در کشور به صفر و تعداد شهرهای دارای وضعیت نارنجی به 18 شهر، تعداد شهرهای زرد به 192 و تعداد شهرهای آبی به 238 شهر رسیده است. با افزایش قابل توجه.

لازم به ذکر است که وضعیت قرمز به معنای خطر بسیار زیاد، وضعیت نارنجی به معنای پرخطر و زرد و آبی در اعلام رنگ تاج به معنای موقعیت های خطر متوسط ​​و کم است.

با توجه به شروع هوای سرد در فصل پاییز و شیوع بیماری های تنفسی از جمله آنفولانزا و همچنین بازگشایی مدارس و افزایش تجمعات، رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک، تزریق تقویت کننده دوز واکسن کرونا و تزریق واکسن های ضد آنفلوانزا در صورت لزوم از توصیه های کارشناسان است. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید