زلنسکی کیف را ترک کرد/ مخفیگاه رئیس جمهور اوکراین کجاست؟


ساعت: 16:47
تاریخ انتشار: 1200/06/14
کد خبر: 1811220

شبکه تلویزیونی غیردولتی روسیه NTU اعلام کرد که ولادیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین کیف را ترک کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شبکه تلویزیونی ملی روسیه روز جمعه در خبری فوری گزارش داد که زلنسکی کیف را ترک کرده و در حال حاضر در یک پناهگاه زیرزمینی خارج از پایتخت زندگی می‌کند.

رسانه های روسی با اشاره به آمادگی کی یف برای مذاکره با روسیه در مورد موضع بی طرف اوکراین، گزارش دادند که رئیس جمهور اوکراین دستورات خود را از پناهگاه زیرزمینی صادر می کند.

روسیه 24 همچنین به نقل از ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه نوشت که پاریس متعهد به دفاع از رئیس جمهور اوکراین است.

به گفته رسانه های روسی، ناتو از اعزام نیرو به اوکراین برای جلوگیری از درگیری با روسیه خودداری کرده است.

به گفته رسانه های روسی، زلنسکی از ناسیونالیست های افراطی اوکراینی می ترسد و این نیروهای رادیکال همیشه برای او مشکل ساز بوده اند و درگیری مسلحانه در دونباس توسط این نیروها تحریک شده است.

صبح روز جمعه درگیری در منطقه آبالونوفسکی کیف پایتخت اوکراین در منطقه آبالونوفسکی اوکراین رخ داد.

این شبکه تلویزیونی گزارش داد که رئیس منطقه آبالونوفسکی در کیف در رابطه با درگیری بین نیروهای روسیه و اوکراین در این منطقه از ساکنان آن خواست در خانه های خود بمانند و بیرون نروند.

در همین حال، خبرگزاری رامبلر روسیه گزارش داد که صدای تیراندازی در منطقه دولتی کیف اوکراین شنیده می شود.

به گزارش رسانه ها، این درگیری ها همزمان با نشست اضطراری رهبران غربی درباره اوکراین است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، دوشنبه با انتقاد از بی تفاوتی غرب به نگرانی های امنیتی مسکو، گفت که کشورش استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک را به رسمیت می شناسد و با رهبران کرملین خود قراردادهای همکاری و دوستی امضا کرده است.

او صبح پنجشنبه در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه از عملیات نظامی روسیه در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح های خود را زمین بگذارند و به خانه بازگردند.

پوتین هشدار داده است که دولت اوکراین در قبال خونریزی های احتمالی پاسخگو خواهد بود و مطمئن است که نیروهای روسیه به تعهدات خود عمل خواهند کرد.

بلافاصله پس از اعلام عملیات نظامی در منطقه دونباس، رئیس جمهور روسیه در یک بیانیه تلویزیونی از اوکراین خواست تا «نظامی سازی» اوکراین را متوقف کند.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید