رئیس جمهور ایالات متحده از زلنسکی شکایت و انتقاد کرد


ساعت: 04:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۲
کد خبر: 1855240

جو بایدن می گوید ولادیمیر زلنسکی «نمی خواست» به هشدارهای آمریکا درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین قبل از جنگ گوش دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ای بی سی نیوز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت که ولادیمیر زلینسکی، رئیس جمهور اوکراین نمی خواهد هشدارهای مربوط به حمله قبل از حمله روسیه را جدی بگیرد.

بایدن گفت که بسیاری در آن زمان فکر می کردند که ایالات متحده در مورد ادعاهای تجاوز روسیه اغراق می کند.

بایدن در جریان جمع آوری کمک های مالی برای دموکرات ها در لس آنجلس گفت: «شکی وجود نداشت که روسیه برای یک کودتای نظامی آماده می شد و زلنسکی نمی خواست آن را بشنود».

در عین حال، زلنسکی در رویدادها و سخنرانی‌های اخیر رئیس‌جمهور اوکراین، کشورش را برنده نهایی نبرد آغاز شده توسط روسیه می‌داند.

ولادیمیر زلنسکی روز شنبه در یک مکان ناشناس در پایتخت اوکراین گفت که کیف قطعاً در جنگی که روسیه آغاز کرده است پیروز خواهد شد.

رئیس جمهور اوکراین خاطرنشان کرد که کشورش به دلیل جنگ و محاصره روسیه قادر به ادامه صادرات مواد غذایی نیست و این باعث می شود جهان با بحران غذایی جدی و قحطی مواجه شود.

علیرغم ادعای زلنسکی مبنی بر پیروزی اوکراین در جنگ با روسیه، وادیم اسکیبیتسکی، معاون رئیس اطلاعات نظامی اوکراین، دیروز گفت که کیف در حال از دست دادن موقعیت خود به روسیه است و اکنون برای دور نگه داشتن روسیه تقریباً منحصراً به سلاح های غربی متکی است. او گفت: «این جنگ اکنون توپخانه است. خط مقدم اکنون جایی است که آینده در آن قرار دارد و ما در حال از دست دادن توپخانه هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید