گفتگو با بنت رئیس جمهور ایالات متحده؛ بایدن به سرزمین های اشغالی می رود


ساعت: 22:34
تاریخ انتشار: 1401/02/04
کد خبر: 1834204

نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه تلفنی گفتگو کردند و بایدن در یک مصاحبه تلفنی گفت که در ماه های آینده به سرزمین های اشغالی سفر خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه تلفنی گفتگو کردند.

بر اساس گزارش رسانه های صهیونیستی، تشدید تنش ها در بیت المقدس محور مذاکرات بایدن و بنت است.

بایدن همچنین به نخست وزیر اسرائیل گفت که در ماه های آینده به سرزمین های اشغالی سفر خواهد کرد.

این گفتگوی تلفنی در حالی انجام شد که ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز (یکشنبه) با استقرار 1400 نیرو در نزدیکی قدس اشغالی در آمادگی کامل رزمی قرار داشت. همچنین 12 گردان دیگر از جنگنده های رژیم صهیونیستی در خط تماس خط سبز مستقر هستند.

از صبح امروز، اشغالگران گذرگاه های زمینی خود با غزه را بستند و با اعمال تحریم های اقتصادی گسترده علیه نوار غزه، مانع از ورود 12 هزار کارگر فلسطینی به اراضی اشغالی نوار غزه شدند.

از سوی دیگر، رژیم اشغالگر با استفاده از اخباری مبنی بر عدم علاقه ارتش صهیونیستی به پوشش این اقدامات تنبیهی در قالب مسائل اقتصادی، از الفاظ جدیدی برای توصیف مجازات عمومی استفاده می کند و خواهان تلقی این اقدامات به عنوان ابزاری برای تلقی می شود. فشار غیر نظامی

بر اساس ارزیابی های امنیتی اسرائیل که امروز توسط رسانه های مختلف این رژیم از جمله هاآرتص و اسرائیل هیوم منتشر شد، آنها انگیزه های سیاسی برای تشدید اوضاع اقتصادی در غزه دارند. مقامات رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسیده اند که حماس واقعا نمی خواهد تنش های نظامی را تشدید کند.

با این حال، ارزیابی‌های صهیونیست‌ها که از طریق رسانه‌های این رژیم منتشر می‌شود، حاکی از آن است که طی دو هفته آینده به مناسبت‌های مختلف «وضعیت تنش» پیش‌بینی می‌شود. [از مراقبت‌ها در شب قدر ،‌ تا آخرین نماز جمعه] ادامه هید.

در همین حال، شبکه صهیونیستی کوهن امروز گزارش داد که فرماندهان نظامی این رژیم به مقامات سیاسی تل آویو توصیه کرده اند که به شلیک موشک از غزه پاسخ نظامی ندهند و با گروه های مقاومت فلسطین درگیر نشوند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید