من انتظار دارم موضع زلنسکی یا رئیس جمهور آینده اوکراین تغییر کند


ساعت: 16:10
تاریخ انتشار: 1301/07/12
کد خبر: 1901252

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: برای ادامه مذاکرات با کیف منتظر تغییر موضع زلنسکی یا رئیس جمهور آینده اوکراین هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دستور ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین مبنی بر ممنوعیت هرگونه مذاکره با روسیه با واکنش آشکار کرملین همراه شد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت که انتظار می‌رود موضع زلنسکی یا رئیس‌جمهور آینده اوکراین برای ادامه مذاکرات با کیف تغییر کند.

به گزارش وب سایت «ریانوفسکی»، پسکوف در نشست خبری در کرملین در واکنش به گزارش برخی رسانه های غربی مبنی بر آزمایش احتمالی تسلیحات هسته ای توسط روسیه، گفت که مسکو وارد بازی لفاظی هسته ای غرب نخواهد شد. .

وی در پاسخ به سوالی در مورد گزارش نیویورک تایمز مبنی بر احتمال انجام آزمایش‌های هسته‌ای فدراسیون روسیه در نزدیکی اوکراین، توضیح داد: روسیه قصد ندارد در این لفاظی‌های هسته‌ای که اکنون به طور گسترده در رسانه‌ها و سیاستمداران غربی دیده می‌شود، مشارکت کند. “.

پیشتر نیویورک تایمز گزارش داده بود که ناتو به کشورهای عضو هشدار داده است که روسیه ممکن است در آینده نزدیک آزمایش های هسته ای در امتداد مرزهای اوکراین و دریای سیاه انجام دهد.

سخنگوی کرملین در بخشی دیگر از سخنان خود به همکاری نظامی با بلاروس اشاره کرد و گفت: نیروهای روسیه در عملیات ویژه نظامی در منطقه دونباس با بلاروس همکاری نزدیک دارند.

به گزارش ریانووستی، پسکوف در تشریح سخنان الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس درباره مشارکت مینسک در عملیات نظامی روسیه در اوکراین، گفت: روسیه و بلاروس در چارچوب روابط اتحادیه و متحدان بسیار نزدیک تعامل می کنند.

وی افزود: “شما می دانید که بلاروس متحد ما است. و ما با این کشور به عنوان شریک اتحاد داریم. البته تعامل بسیار نزدیک در چارچوب روابط اتحاد [روسیه و بلاروس] در حال پیش رفت”.

سخنگوی کرملین در بخشی دیگر از سخنان خود گزارش برخی رسانه ها مبنی بر اجبار ارمنستان به عضویت در اتحادیه روسیه را رد کرد.

ریانوفستی به نقل از پسکوف نوشت: گزارش‌های رسانه‌ها مبنی بر اینکه فدراسیون روسیه آشکارا به دنبال ورود ارمنستان به اتحادیه روسیه و بلاروس است، مزخرف دیگری است.

دیدگاهتان را بنویسید