زمانی که هافبک محبوب استقلال از لیست تیم ملی خط خورد

زمانی که هافبک محبوب استقلال از لیست تیم ملی خط خورد

از زمانی که محمد مایلی کن در زمان هدایت تیم ملی ایران روی نام امیر کالا نوی خط قرمز کشید، سال ها می گذرد و این دو نفر همیشه روابط تیره ای با یکدیگر داشته اند.

مایلی کهن یک ماه پیش در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرزاشی صراحتاً گفته بود وقتی در زمستان 1353 به عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب شد، تمایلی به دعوت از امیر گالنووی و اساس کارش نداشت. بر اساس استفاده از هافبک های جوان تر بود اما علی پروین بنا به درخواست امیر را برای مسابقات مقدماتی جام ملت ها در سال 96 دعوت کرد و بعد از اینکه به این رقابت ها رفتیم تیم ملی حدود 3 ماه اردوی نداشت. و درست یک روز بعد از استقلال در ورزشگاه آزادی موفق شدیم نوف باخور ازبکستان را شکست دهیم و به مرحله بعدی پیکارهای جام حذفی جام باشگاه های آسیا صعود کنیم.وی از حضور تیم ملی در اردو و تعجب هواداران استقلال خبر داد. هیچ نشانی از نام امیر قلعه نویی که آن زمان کاپیتان استقلال بود وجود نداشت!

حذف از جام ملت های آسیا

وقتی در شهریور 75 مایلی کن که در آن زمان سرمربی تیم ملی بود، امیر قلعه نویی را دعوت نکرد، خیلی ها معتقد بودند که کاپیتان استقلال قبل از شروع جام 96 امارات به اردو فراخوانده می شود. که در آذرماه 75 برگزار شد اما محمد مایلی کن چنین چیزی را باور نکرد و در نهایت امیر را به جام ملت ها نبرد، بنابراین سرمربی فعلی تیم ملی جزو مربیانی است که در ایران برای ایران بازی نکرده است. هر رقابت جام ملت های آسیا

باخت تیم ملی

سال ها گذشت و روابط محمد مایلی کن و امیر کلانوی گرم نبود، اما کشورها ترجیح دادند هیچ نقطه مشترکی با هم نداشته باشند تا اینکه تیم ملی فوتبال کشورمان در آوریل 2008 و پس از اخراج علی دایی بازی را به عربستان واگذار کرد. ، تصمیم سرمربی تیم ملی به نام محمد مایلی نامگذاری شد اما این مربی که حاضر شده بود تا پایان فصل هشتم لیگ برتر سرمربی سایپا باشد. اردیبهشت 88 و سپس هدایت تیم ملی را برعهده می گرفت. مایلی کهن در بازی سایپا و استقلال مورد بی احترامی جمعی از تماشاگران قرار گرفت و بلافاصله پس از آن ناسزاهای شدیدی را علیه امیر قلعه نویی منتشر کرد. مدیران آن زمان فدراسیون فوتبال که تمایلی به همکاری با او نداشتند، همین اظهارات را به عنوان نامه خداحافظی بیان کردند، بنابراین محمد مایلی کن یکی از معدود مربیان فوتبال جهان شد که سرمربی ایران بود. تیم ملی تنها 17 روز و بدون انجام یک بازی مرحله دوم سرمربیگری او در این تیم، ترک!

جنجال درباره فردوسی پور

موضوع دیگری که باز هم به طور غیرمستقیم باعث درگیری این دو چهره سرشناس پرسپولیس و استقلال شد، اتفاقی بود که در زمستان 1396 رخ داد که در آن لحظه امیر قلعه نویی با نود و عادل فردوسی شوخی کرد اما محمد مایلی کهن به صورت غیرمستقیم و قوی پاسخ داد. از مجری برنامه 90 حمایت کرد البته با گذشت حدود یک ماه از این تقابل غیرمستقیم، برنامه نود به طور کامل تعطیل شد!

مصالحه کننده های بی فایده

بیش از 11 سال پیش که محمد مایلی کن هدایت تیم سایپا و امیر گیل نویی سرمربی سپاهان بود، مدیران این دو باشگاه قبل از بازی سایپا و سپاهان این دو را آشتی دادند و برای مدتی رابطه بین طرف ها خوب بودند، اما این مصالحه ها زیاد دوام نیاوردند و اتفاقاتی افتاد که همه می دانند.

دیدگاهتان را بنویسید