زمان بندی واریز عیدی مستمری بگیران تامین اجتماعی

زمان بندی واریز عیدی مستمری بگیران تامین اجتماعی

در کنار خبر پرداخت های پایان سال، موضوع مهم دیگری نیز مطرح شد؛ حقوق بازنشستگان چه زمانی باید پرداخت شود؟ جست‌وجوی سریع منابع رسمی و غیررسمی نشان می‌دهد که دولت پیش از این از پرداخت تمام حقوق و مزایای بازنشستگان تا اواسط اسفندماه و پیش از آن نیز پرداخت حقوق کارکنان دولت خبر داده بود. اما هنوز زمان دقیقی برای پرداخت عیدی به مستمری بگیران اعلام نشده است.

پنجشنبه هفته گذشته بود که مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت حقوق بهمن و عیدی بازنشستگان کشوری خبر داد. ترکی افزود: روز چهارشنبه حقوق بازنشستگان و کارکنان این صندوق به حساب آنها واریز شد و پرداخت زودهنگام مذکور بی سابقه است.

ظاهراً صندوق بازنشستگی کشوری علاوه بر یک میلیون و 800 هزار تومان نیز برای خانواده ها 500 هزار تومان و برای هر فرزند تحت تکفل 200 هزار تومان تحت عنوان کمک واریز کرده است.

پیش از این مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی میزان عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی را یک میلیون و 800 هزار تومان اعلام کرده بود.

عیدی کارمندان و مستمری بگیران چقدر است؟
اخیرا با تصویب هیات وزیران میزان عیدی کارکنان و مستمری بگیران مشخص شد.

قانون دهه 1970 می گوید که کارفرما باید آخرین دستمزد یک سال کار خود را معادل 60 روز به عنوان عیدی و پاداش سالانه به هر یک از کارگران خود پرداخت کند. همچنین مبلغ پرداختی به هر کارگر نباید از معادل 90 روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.

اما این قانون چگونه در اعداد محاسبه می شود؟ از آنجایی که دستمزد پایه روزانه معادل یک میلیون و 393 هزار و 250 ریال است، این رقم در 60 ضرب و حداقل عیدی معادل 83 میلیون و 595 هزار ریال است. برای رسیدن به حداکثر عید 1402 پایه حقوق در 90 روز ضرب می شود و به عدد 125392500 می رسیم به عبارتی حداقل و حداکثر حقوق 1402 به ترتیب هشت میلیون و 12 میلیون تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید