زمان ثبت نام برای دوره جدید وام بازنشستگان

زمان ثبت نام برای دوره جدید وام بازنشستگان

علی دهگان کیا رئیس کانون بازنشستگان کار استان تهران با اشاره به آخرین آمار مستمری بگیران تامین اجتماعی در تهران گفت: آمار مستمری بگیران تامین اجتماعی در تهران را بر اساس ثبت نام در بیمه های تکمیلی اعلام می کنیم، نزدیک به 600 هزار مستمری بگیر تامین اجتماعی وجود دارد. در تهران با احتساب آمار شهرستان های تهران این میزان به یک میلیون و 100 هزار نفر می رسد.

وی با انتقاد از رفتار برخی کارفرمایان با کارگران خود گفت: متأسفانه گاهی مشاهده می شود که برخی کارفرمایان دستمزد مستمری بگیران را قبل از بازنشستگی به پایین ترین سطح کاهش می دهند و در نهایت حقوق بازنشستگی بیمه ها به پایین ترین سطح می رسد در نتیجه حداقل حقوق بازنشستگان بازنشسته است

فشار گرانی دارو بر سبد بازنشستگان
رئیس کانون بازنشستگان کارگری استان تهران همچنین به گرانی داروها اشاره کرد و گفت: امروز نسبت به گذشته قیمت تمام شده دارو افزایش یافته و این چالش زندگی مستمری بگیران را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

قرار بود سالانه 60 هزار مستمری به زیارت بروند اما نرفتند
دهقان کیا اعزام مستمری بگیران به سفرهای زیارتی و پرداخت وام 20 میلیون تومانی را از اقدامات اجتماعی سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: قرار بود 60 هزار مستمری بگیر به سفرهای زیارتی اعزام شوند و 400 هزار مستمری بگیر هر بار 20 میلیون تومان وام دریافت کنند. اما در شش ماهه اول سال این اتفاق نیفتاد. قرار است در 6 ماهه دوم سال حدود 50 درصد از تعهدات زیارتی انجام شود.

زمان جدید برای ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی
وی یادآور شد: قرار بود تا پایان امسال به 40 هزار مستمری بگیر تهران 20 میلیون وام پرداخت کنیم اما تاکنون موفق به پرداخت 13 هزار مستمری بگیر شده ایم و سایت ثبت نام فاز سوم وام بازنشستگان هنوز باز نشده است. اما مستمری بگیران می توانند از طریق مراکز اقدام کنند.

رئیس کانون بازنشستگان کارگری استان تهران درباره آخرین وضعیت اجرای تناسب حقوق بازنشستگان نیز گفت: تقریباً 75 درصد حقوق بازنشستگان تا سال 1398 پرداخت شده است اما 25 درصد مابقی باید در سال 1400 اجرا می شد. در ابتدای سال 1401 نیز اجرا شد، اما مشکلی پیش آمد که قرار بود این پرداخت به تناسب بر اساس دستمزد اسفند 1401 پرداخت شود که نشد و ملاک آن، دستمزد اسفند 1400 بود و این مشکلی است که باعث شده است. اعتراض بازنشستگان و باید از خود بپرسیم که چرا کارمندان دولت حاضر به پرداخت این مبلغ هستند آیا حقوق بازنشستگان متناسب است؟

وی یادآور شد: امروز حدود 8 هزار میلیارد تومان حقوق بازنشستگان تهرانی پرداخت می کنیم که مجموع این حقوق با هزینه های متناسب می تواند به 9 هزار میلیارد تومان هم برسد.