زمین رایگان برای خانواده های سه تا چهار فرزند

زمین رایگان برای خانواده های سه تا چهار فرزند

روز جدید : رستم قاسمی گفت: خانواده های سه تا چهار فرزند برای ساخت مسکن زمین رایگان دریافت می کنند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 48 درصد از بودجه خانوارهای شهری مربوط به مسکن است، گفت: در شهرهای بزرگ این رقم به 60 درصد بودجه خانوارها می رسد.

رستم قاسمی روز یکشنبه در نهضت ملی مسکن کرمانشاه از وجود 9 میلیون جوان مجرد در کشور خبر داد و گفت: مشکل درصد قابل توجهی از این جوانان برای ازدواج موانع اقتصادی به ویژه کمبود مسکن است. مطابق با ثبت نام غیرمتعهدها در طرح نهضت ملی مسکن ارائه کرده ایم.

وی همچنین از اعطای زمین رایگان به خانواده های دارای سه تا چهار فرزند برای ساخت مسکن خبر داد.

وی با اشاره به اینکه گام اول نهضت ملی مسکن ساخت دو میلیون مسکن در کشور طی دو سال آینده در نظر گرفته شده است، افزود: گام دوم را قبل از پایان گام اول آغاز خواهیم کرد. اما حرکت پلکانی طبیعی است. “اولین مشکل تر خواهد بود.

وی گفت: برای هر استان سقف مشخصی برای مسکن داریم.

قاسمی با بیان اینکه حدود یک میلیون واحد مسکن مهر در زمین دولتی ساخته شده است، گفت: بنا داریم در طرح تردد مسکن در زمین دولتی تمامی واحدهای مسکونی را بسازیم.

وی تاکید کرد: مقدمات پروژه مسکن مهر حدود چهار سال به طول انجامید اما در طرح رونق نهضت مسکن چند ماه است که آماده سازی شده و اکنون بیش از دو میلیون واحد مسکونی آماده تخریب است. ساخت و شروع فعالیت اجرایی چهارصد هزار هکتار زمین برای این منظور استفاده شده است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، اگر شناسایی حدود 600 هزار هکتار زمین جدید به غیر از مناطق روستایی انجام شود، دیگر مشکلی برای ساخت بلوک مسکونی در مناطق شهری نخواهیم داشت.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در زمینه تامین زمین گام های خوبی برداشته شده و هم اکنون راه اندازی بانک زمین در مرحله نهایی است.

وی گفت: عملیات اجرایی باید واقع بینانه و با تمام توان انجام شود و هیچ اقدام نمایشی در این زمینه صورت نگیرد. سال آینده در کشور بسازیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به هماهنگی با بانک ها برای پرداخت تسهیلات ساخت این بلوک ها گفت: هماهنگی و رایزنی لازم.

قاسمی با بیان اینکه در طرح ملی مسکن مشکلات و کاستی های مسکن مهر را برطرف کرده ایم، یادآور شد: تراکم مسکن مهر 120 واحد در هکتار است که در طرح ملی مسکن یک سوم کاهش و فاصله بلوک ها افزایش یافته است. به عنوان مثال شهرهایی که ساختمان چهار طبقه ندارند، ما اجازه ساختن آپارتمان های چهار طبقه را ندادیم تا هم فضا و هم ساختار شهر حفظ شود و فضای راحت تری برای تنفس و زندگی مردم ایجاد شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به همکاری مجلس برای تامین مالی صندوق ملی مسکن گفت: در قانون جهش تولید همزمان با مسکن تمام زیرساخت های لازم ساخته می شود و عملا می سازیم. شهرها به جای مسکن».

وی گفت: ما مدیون همه کسانی هستیم که در نهضت ملی مسکن ثبت نام می کنند تا نیازهای خود را برطرف کنند. وی ادامه داد: ما تخمین می زنیم که حدود 500 هزار نفر در کل نیروهای مسلح بی خانمان هستند، نیروهای مسلح باید مسکن مورد نیاز خود را بسازند و اگر جایی وجود نداشته باشد، آن را تهیه می کنیم.

به گفته قاسمی، نیروهای مسلح تاکنون در حدود 100 هزار واحد مسکونی، قرارداد جمعی و همکاری در قالب طرح نهضت ملی مسکن عملیات اجرایی را آغاز کرده اند.

وی همچنین با اشاره به انعقاد قرارداد 100 هزار مسکنی وزارت راه و شهرسازی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، افزود: همچنین در حال انعقاد قرارداد خوبی با بنیاد و خیریه برای همه کمک‌های قابل استفاده در کشور هستیم. نهضت مسکن به این طرح مجهز شوید.

قاسمی تاکید کرد: تامین زمین نه تنها برای چهار میلیون واحد مسکونی که برای آینده فراتر از آن در دستور کار است و آینده بلندمدت شهرها و استان ها را شاهد هستیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 48 درصد از سبد خانوارهای شهری مربوط به هزینه مسکن است، گفت: در شهرهای بزرگ این رقم به 60 درصد سبد خانوارها می رسد.

قاسمی از همه مسئولان استانی خواست تا طرح نهضت ملی را در دستور کار جدی قرار دهند و جلسات مستمر و پیگیری مصوبات شورای عالی مسکن و همچنین تامین زمین لازم برای اجرای طرح را در دستور کار قرار دهند. .

وی افزود: در حال حاضر گام اول برای نوسازی دو میلیون خانه برداشته شده است و در صورت ادامه برنامه ریزی ها می توانیم گام دوم را سریع و به موقع انجام دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نگران نیاز به وام و تسهیلات مورد نیاز طرح ملی مسکن نیستیم، گفت:

قاسمی با اشاره به آغاز به کار 18 هزار و 477 واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه، گفت: در استان کرمانشاه طی چهار سال آینده ساخت 116 هزار واحد مسکونی در نظر گرفته شده است و اگر امکان و فرصت برای ساخت بیش از آن وجود داشته باشد، می پردازیم. هیچ محدودیتی در این زمینه نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: ساخت 20 هزار مسکن دیگر در سفر رئیس جمهور به استان در آینده نزدیک آغاز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید