زندانیان با حفظ قرآن و نهج‌البلاغه مشمول عفو و تخفیف مجازات می‌شوند

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان تبریز:

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان تبریز گفت: زندانیانی که به حفظ قرآن و نهج البلاغه در زندان‌ها اقدام می‌کنند، مشمول عفو، مرخصی و تخفیف مجازات می‌شوند.



به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، بابک محبوب علیلو در این خصوص اظهار کرد: اکنون صرف نگهداری محکومان در زندان‌ها مد نظر قوه‌ قضائیه نیست و هدف از زندانی کردن افراد این است که زمینه‌ی اصلاح و سازگاری اجتماعی برای این افراد فراهم شود.

وی ادامه داد: هدف اصلی از زندانی کردن افراد، بازسازگاری اجتماعی زندانیان بوده و در این خصوص باید فضای امنی برای زندانیان فراهم شود تا بتوانند به جامعه بازگردند.

وی بیان کرد: برنامه‌های مختلف فرهنگی، پرورشی و آموزشی داخل زندان‌های استان برگزار می‌کنیم که از جمله‌ی این برنامه‌ها می‌توان به بحث قرائت و درک مفاهیم و حفظ قرآن و نهج‌البلاغه اشاره کرد.

محبوب علیلو عنوان کرد: هر مددجویی که در زندان بتواند در این راستا فعالیت کند و در آزمون‌ها موفق شود، متناسب با نوع و حجم فعالیت فرهنگی او امتیاز می‌دهیم که از جمله این امتیازها، استفاده از مرخصی خارج از زندان و بحث برخورداری از آزادی با پابند الکترونیکی است.

وی افزود: توانستیم تا حدودی در این راستا موفق عمل کنیم و تعداد قابل توجهی از زندانیان در دوره‌ی تحمل محکومیت خود توانسته‌اند چندین جزء و یا حتی تمام قرآن را حفظ کنند که این امر علاوه بر بهره برداری از امتیازات قانونی سبب تقویت بعد روانی فرد زندانی نیز شده است.




آیا این خبر مفید بود؟



دیدگاهتان را بنویسید