متولیان فرهنگی نهج البلاغه را در فضای مجازی منتشر کنید


ساعت: 10:09
تاریخ انتشار: 1401/03/19
کد خبر: 1854627

آیت الله ناصری امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت نقش نهج البلاغه در زندگی نسل جدید گفت: متولیان فرهنگی باید با استفاده از فضای مجازی نهج البلاغه را به گوش نسل جدید برسانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با اعضای بنیاد بین المللی غدیر با اشاره به اهمیت موضوع غدیر و ترویج آن در کشور اظهار داشت: در حال حاضر در این بنیاد بین المللی غدیر می توان به موضوع غدیر پرداخت.

امام جمعه یزد با بیان نقش امام علی (ع) در جنگ احد و خندق و مظلومیت این امام در طول تاریخ، گفت: غفلت و کم کاری مسلمانان در طول تاریخ باعث نقش آفرینی حضرت علی (ع) شده است. همانطور که در اسلام ارزش توجه ندارد.

وی افزود: امام خمینی (ره) در زمان حیات خود توانستند بیشتر این کم کاری را جبران کنند و باعث احیای اسلام و تشیع شوند.

ناصری با تاکید بر اهمیت آیه مباهله و روز مباهله افزود: این آیه به خودی خود همه چیز را ثابت می کند و همانطور که در این آیه آمده است امام علی (ع) روح پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم است و در آیه نقش حضرت فاطمه امام حسن (ع) و امام حسین (ع) به درستی تبیین شده است.

امام جمعه یزد به شخصیت امام علی (ع) به عنوان یک شخصیت جهانی و بین المللی بعد از پیامبر (ص) نگاه کرد و تاکید کرد: شیعیان در دنیا نتوانسته اند خود و اهل بیت را به درستی نشان دهند و همچنان ضعف وجود دارد. این رابطه

وی افزود: رایزنی های فرهنگی، ترویج تشیع و انقلاب از طریق مقاله و اتخاذ سیاست های لازم برای معرفی هویت امام علی (ع) به جهانیان از جمله اقداماتی است که برای تحقق این مهم ضروری است. “

ناصری با بیان اهمیت نقش نهج البلاغه در زندگی و آشنایی نسل جدید با فراز و نشیب های این کتاب شریف، گفت: نسل جدید باید با فراز و نشیب های این کتاب آشنا شود و حکمت نهج البلاغه را قرار دهد. بلاغ در خط مقدم زندگیشان.

وی افزود: ارتباط نسل جدید با فضای مجازی قویتر است و به همین دلیل نیازمند ارتقای فراز و نشیب های نهج البلاغه از طریق فضای مجازی و شناخت این نسل هستیم.

امام جمعه یزد اطلاع رسانی به معلمان و دانش آموزان در استان های امیرالمومنین(ع) و ائمه اطهار را دانست و گفت: اگر بتوانیم احادیث سکلین را به درستی به نسل آینده منتقل کنیم، می توانیم نقش خود را در انتقال واقعیت واقعه ایفا کنیم. «غدیر و شخصیت امام علی (ع) را درست بازی کنیم.

باید بگویم؛ بنیاد بین المللی غدیر یک گروه مستقل در سراسر کشور برای تبلیغ واقعه غدیر و بیان نقش امام علی (ع) در اسلام در سراسر جهان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید