زنگ ناشنوایان کهگیلویه و بویراحمدی/ آیا محدودیت های تاج برمی گردد؟

ساعت: 15:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۲
کد خبر: 1802506

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛

بانشی گفت که نادیده گرفتن پروتکل های بهداشتی و همچنین عدم وجود تهویه مناسب و تزریق واکسن، جایگزین Omicron با سایر گونه های تاج می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بانشی در گفت و گو با صبح زاگرس درباره آخرین وضعیت ویروس تاج جهش یافته به نام اومیکرون در کهگیلویه و بویراحمد گفت:

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه کشورمان در هفته های اخیر وارد ششمین قله تاج شده است، گفت: کهگیلویه و بویراحمد تا به امروز شاهد ورود ششمین قله کرونا نبوده است. اما این جنبه جدیدی در این زمینه وارد استان شده است. همچنین نشان داده شده است که واکسیناسیون باعث کاهش سرعت تاج ششم می شود.

وی با بیان اینکه تلاش می شود با پوشش واکسیناسیون با احتیاط به سمت پیک ششم حرکت کنیم، ادامه داد: ایام تعطیلات عید و همچنین رسیدن تاج پیک ششم کنترل را دشوارتر می کند.

بنشی گفت: ما یکی از بهترین استان های کشور برای واکسیناسیون بودیم. حدود 7 تا 8 درصد هیچ واکسنی دریافت نکرده اند، حدود 14 درصد اولین دوز واکسن را دریافت نکرده اند و تنها 20 درصد نوبت سوم واکسن کراون را دریافت کرده اند.

این مقام مسئول با اشاره به نگرانی در خصوص رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی، بی توجهی به تهویه مناسب و شیوع بیماری عروق کرونر بیان کرد: در صورت عدم شناسایی این بیماری در استان بسیار واگیردار است و یک نفر می تواند طی یک هفته کل استان را مبتلا کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: نرمال شدن سویه Omicron جایگزین سویه تاج دیگر می شود. تصمیم گرفتن.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید