زهاروا پوشش متفاوت در تهران و ریاض; راز بی تفاوتی روس ها به ایران چیست؟

زهاروا پوشش متفاوت در تهران و ریاض;  راز بی تفاوتی روس ها به ایران چیست؟

روز جدید : چند هفته پیش ماجرای درگیری امنیتی وزارت خارجه با یکی از خبرنگاران بر سر پوششش جنجالی شد، اما نه اینکه فکر کنید این مرد پوشش خیلی عجیبی داشت، نه تنها لباس آستین کوتاهی به تن داشت. گرمای تابستان و این خبرنگار واقعاً مرد بود!

اکنون دو روز پیش یک دیپلمات روسی با پوششی غیرعادی برای کشورمان در وزارت امور خارجه به عنوان هیئت حاکمه ظاهر می شود در حالی که باید از پروتکل ها و قوانین اسلامی کشورمان آگاه باشد اما چرا روس ها با وجود آگاهی از این موضوع و با وجود اینکه می دانند یک دیپلمات میهمان باید آداب و رسوم قوانین کشور میزبان را رعایت کند، اما چنین رفتاری مشکوک و تعجب آور است!

البته این اولین بار نیست که روس ها به چنین رفتارهایی تهمت می زنند و اکنون به نظر می رسد که آرام سازی بیش از حد ما که البته ناشی از حسن نیت و تنها از طریق روابط دوستانه با مسکو است، آنها را بیش از پیش بی ادبی کرده است. .

جالب اینجاست که همین دیپلمات اخیرا در سفر به ریاض با لباس مبدل ظاهر شد و افکار عمومی را حساس تر کرد. اصل عزت در سیاست خارجی ما حکم می کند که در برخی رفتارها از طرف همه بخواهیم موضوع کشور را مطرح کنیم، بنابراین همانطور که در وای فای مجازی مطرح شد، این باور وجود دارد که روس ها در این زمینه مصونیت دارند!

دیدگاهتان را بنویسید