خدمات اپتومتریست چیست و چه تفاوتی با چشم پزشک دارد؟

ساعت: 18:32
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797295

برای درک بهتر فعالیت اپتومتریست باید گفت که فرد بیمار در ابتدای دوره درمان باید توسط اپتومتریست معاینه شود. این افراد قادر به اصلاح عیوب انکساری، اختلالات بینایی دوچشمی و انحرافات عضلانی چشم هستند اما اگر بیماری فرد خارج از این نواحی باشد باید به چشم پزشک مراجعه کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به طور کلی رشته چشم پزشکی به دو دسته تقسیم می شود. این دو دسته شامل اپتومتریست ها و چشم پزشکان هستند که هر کدام رویکرد خاص خود را برای درمان مشکلات چشم دارند. پزشکان نیز اپتومتریست ها را به عنوان اپتومتریست می شناسند و علم آنها در واقع علم مراقبت از بینایی است. این افراد به عنوان ارائه دهندگان مراقبت های چشمی موظف به ارائه کلیه خدمات لازم به مردم و ارائه مشاوره های لازم به آنها هستند. برای درک بهتر فعالیت اپتومتریست باید گفت که فرد بیمار در ابتدای دوره درمان باید توسط اپتومتریست معاینه شود. این افراد قادر به اصلاح عیوب انکساری، اختلالات بینایی دوچشمی و انحرافات عضلانی چشم هستند اما اگر بیماری فرد خارج از این نواحی باشد باید به چشم پزشک مراجعه کند. زمینه فعالیت هر یک از این پزشکان متفاوت است و برای ارتباط با آنها ابتدا باید اطلاعات مفیدی در مورد هر یک از آنها به دست آورید.

تخصص بینایی سنجی چیست؟

تخصص در بینایی سنجی عمدتاً مربوط به معاینه چشم و سایر قسمت های آن است و به طور کلی افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند با دانش بالای خود قادر به معاینه چشم و انتخاب راهکارهای درمانی مناسب هستند. اپتومتریست ابتدا می تواند مشکلات بینایی چشم را تشخیص دهد و سپس روند درمان را تا بهبودی کامل مدیریت کند. در صورت لزوم، این گروه از پزشکان برای تسریع بهبودی، عینک و لنز طبی تجویز می کنند.

علاوه بر این، اپتومتریست ها می توانند کارهایی مانند تنبلی چشم کودکان، تشخیص دقیق عیوب چشم، ساخت و تهیه عینک های طبی، تجویز لنزهای طبی، بررسی انحراف چشم و اصلاح هر یک از این ناهنجاری ها را انجام دهند. و درمان مناسب خود را پیدا کنید. لازم به ذکر است که این دسته از پزشکان نسبت به چشم پزشکان اطلاعات بالاتری برای مطالعه و درمان ناهنجاری های چشمی دارند.

زمانی که چشمان شما به عینک نیاز دارند به یک اپتومتریست یا اپتومتریست نیاز دارید. اپتومتریست ابتدا با دستگاهی چشم شما را معاینه می کند و آزمایش های بینایی سنجی را انجام می دهد و با توجه به مشکلی که برای چشم شما وجود دارد تعداد و نوع عینک مورد نیاز شما را تعیین می کند و به گفته خودش می توانید عینک بخرید. (https://doctoreto.com/landing/specialties/)

چشم پزشک کیست؟

متخصص چشم متخصص در تشخیص بیماری های مختلف چشم و درمان آنها با راه حل های پزشکی است. در واقع می توان گفت این گروه از پزشکان در زمینه تشخیص و رفع بیماری های چشمی فعال بوده اند و از این طریق می توانند افراد مبتلا به بیماری های چشمی را درمان کنند. معمولاً بر اساس شرایط خاصی، چشم انسان ممکن است با عوارضی مانند عفونت میکروبی چشم، گلوکوم، آب مروارید، مژه و غیره مواجه شود. در چنین مواردی، مراجعه به چشم پزشک و دریافت راهکارهای درمانی مناسب برای بهبود ضروری است. این گروه از پزشکان تجربه خاصی در زمینه پزشکی و جراحی دارند و هر یک از این راهکارهای درمانی را بر اساس شرایط بیمار به کار می گیرند.

بینایی سنجی

تفاوت بینایی سنجی و چشم پزشکی

اپتومتریست معمولا در زمینه تجویز عینک و لنزهای تماسی فعالیت می کند و می تواند در این زمینه خدمات ارائه دهد، اما افرادی که به عنوان چشم پزشک فعالیت می کنند می توانند با دانش بالای خود از درمان های پزشکی و جراحی چشم استفاده کنند و بیماری زخم های چشم خود را درمان کنند. لازم به ذکر است که چشم پزشکان می توانند عینک یا لنز نیز تجویز کنند، اما مهارت اپتومتریست در این زمینه بیشتر است و این افراد به عنوان متخصص در این زمینه شناخته می شوند.

معمولاً افراد مبتلا به بیماری های چشمی می توانند ابتدا به اپتومتریست مراجعه کرده و از او بخواهند که آنها را درمان کند. بنابراین در اولین قدم می‌توانید برای درمان بیماری‌های چشمی خود به اپتومتریست مراجعه کنید، اما اگر این پزشکان تشخیص دادند که استفاده از نسخه‌های آنها نمی‌تواند بیماری را درمان کند، لازم است با چشم‌پزشک مشورت کنید.

اگر از همان ابتدا متوجه شدید که درمان شما توسط اپتومتریست ها قابل انجام نیست، می توانید به چشم پزشک مراجعه کنید، بنابراین تشخیص صحیح می تواند در این زمینه به شما کمک کند. در هر صورت لازم است پس از مراجعه به چشم پزشک یا اپتومتریست، روند درمان کامل شده و بتوانید به بهبود قابل قبولی دست یابید. هر یک از این پزشکان رویکرد خاص خود را برای درمان بیماران دارند.

چه زمانی باید به اپتومتریست مراجعه کنیم؟

در پاسخ به این سوال که چه زمانی می توانید به اپتومتریست مراجعه کنید، باید بگوییم که این موضوع به سلامت چشم شما بستگی دارد و اگر سلامت چشم شما به حدی است که نیاز به عینک یا لنز تماسی دارید، باید دید فوکوس را ببینید و از افراد فعال سوال کنید. در این زمینه برای درمان اختلالات بینایی شما. اگر نیازی به عینک ندارید، می توانید هر دو سال یک بار به اپتومتریست مراجعه کنید و چشمان خود را معاینه کنید. بسیاری از مردم در سراسر جهان در حال حاضر درگیر بینایی سنجی هستند، اما باید انتخاب شود بهترین بینایی شناس نهایت دقت را داشته باشید و پزشکان مجرب را برای درمان و بهبود بیماری های چشمی خود انتخاب کنید.

image 1640984315 خبر خاکستری

افراد مبتلا به بیماری هایی مانند دیابت یا بیماری های چشمی باید چشم های خود را به طور مکرر معاینه کنند تا از بدتر شدن بیماری جلوگیری شود. عوامل دیگری مانند تاری دید ناگهانی و سردردهای مکرر نیز شما را ملزم می کند اپتومتریست ها برای تشخیص دقیق مشکل خود مراجعه کنید. اینها تنها دلایل مراجعه به اپتومتریست نیستند، اما اختلالاتی مانند دوربین دوچشمی، مشکلات دید در شب و بینایی حلقه های نور نشان می دهد که شما نیاز به لنزهای اصلاحی دارید و چشمان شما باید توسط اپتومتریست معاینه شود و از خدمات بینایی بهره مند شوید. پزشکان

بزرگسالان مبتلا به آستیگماتیسم ممکن است متوجه شوند که بینایی آنها آنطور که باید خوب نیست. اما کودکانی که علائم آستیگماتیسم دارند ممکن است ندانند که به این بیماری مبتلا هستند. در نتیجه، آنها کمتر از تاری دید یا تحریف دید شکایت می کنند. آستیگماتیسم، اگر درمان نشود، می تواند بر توانایی کودک برای پیشرفت در مدرسه و ورزش تأثیر بگذارد. بسیار مهم است که کودکان به طور منظم تحت معاینه چشم قرار گیرند. بنابراین برای تشخیص آستیگماتیسم و ​​سایر مشکلات بینایی در اسرع وقت این آزمایش ها را انجام دهید.

منبع: https://doctoreto.com/

دیدگاهتان را بنویسید