سابقه علیرضا فغانی و استقلالی ها طولانی است…

سابقه علیرضا فغانی و استقلالی ها طولانی است...

مربیان استقلالی ها مشخصا چندان مورد پسند علیرضا فغانی، داور خوب فوتبال کشورمان نیستند! بهتر است بنویسیم برخی مربیان استقلالی گوشه ای با فغانی دارند. چون فقط فرهاد مجیدی نبود که بعد از بازی استقلال علیه علیرضا فگانی صحبت کرد.

مجیدی پس از بازی با نساجی به نکات زیر اشاره کرد:

زندگی مادر و فرزندان خود را به VAR (دستیار ویدئو) بیاورید. هفته گذشته با یک هدف سالم دو امتیاز از دست دادیم. امیدوارم آقای فگانی (داور بازی نساجی) این جرات را داشته باشد که بابت پنالتی نگرفتن بازی امروز عذرخواهی کند. در بازی تیم ملی هم همین صحنه رخ داد و داور یک پنالتی (توپ به مدافع حریف برخورد کرد). او را جلوی چشمانش دید و پنالتی را اجرا نکرد!

* اگر امروز آقای فغانی دقت می کرد و پنالتی را می گرفت و تیم من می برد، این سوال را نمی پرسید. هیچ بهانه ای برای عملکرد بازیکنانم وجود ندارد اما اگر VAR بود الان 4 امتیاز بیشتر داشتیم.

فرهاد مجیدی سرمربی دوم استقلال که با فغانی گوشه ای پیدا کرد/ ماجرای کلاه نوی و قلدر فوتبال ایران!

اما در خرداد 1377 امیرگله نوی سرمربی سپاهان بود. او در مصاحبه ای پس از پایان بازی تیمش مقابل پرسپولیس به شدت از عملکرد فغانی انتقاد کرد. گزیده ای از گفت و گوی جنجالی قلعه نویی:

* من فکر می کنم این آقا خودشیفتگی کاذب دارد و به همه تیم های فوتبال، بازیکنان و مربیان نگاه می کند. او خود را قلدر فوتبال ایران می داند. هیچ کس جرات نمی کند به او بگوید که او روی ابروهای شماست.

* بازیکن خارجی تیم من در رختکن شاکی است که داور مدام در زمین به او فحاشی می کند. خارجی ها که دیگر دروغ نمی گویند، می گویند ؟! با توهین و فحاشی روی زمین می گوید. نه اداره داوری و نه کمیسیون داوری با او برخورد نمی کنند و تنها سمت او امیرگله نویی است. وقتی حرف میزنی میگه اخراجت میکنم! تو رفتی و موفق شدی. خوب خدا پدرت را بیامرزد، تو باید بیایی و در ایران بیفتی، نه اینکه بیایی مزاحمت بازی کنی.

*کسی جرات نمی کند بیاید این داور را آنالیز کند و با آن برخورد کند. این یک علامت سوال بزرگ برای من است. چطور قاضی دیگری اشتباه می کند مثلا کوپال ناظمی را چهار هفته محروم می کند اما علیرضا فغانی اگر بخواهد محروم شود اصلا تحلیل نمی شود! به نظر من اگر تحلیل کنند باید تا آخر فصل این آقا حذف شود.

دیدگاهتان را بنویسید