ساردین 8 متری بالاخره در دانشگاه فردوسی مشهد نصب شد! / دانش آموزان در مورد نیازهای واقعی خود صحبت می کنند

ساعت: 15:20
تاریخ انتشار: 1400/08/30
کد خبر: 1786110

کمبود امکانات؛ مسئولان به فکر اقدامات تشریفاتی هستند!

ساختمان های فرسوده دانشگاه، نبود پایگاه آموزشی، سیستم حمل و نقل دانشجویان و کمبود امکانات آزمایشگاهی اولویت سرمایه گذاری در دانشگاه است نه ساخت مجسمه.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح توس، نصب ساردین 8 متری فردوسی در میدان علم دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان بزرگترین ساردین دانشگاه های کشور با واکنش دانشجویان مواجه شد.

در همین راستا محمدامین ناصری فرد، مسئول نشریات دانشجویی دانشگاه فردوسی و فعال دانشجویی در اینستاگرام مجله مستقل صنفی، فرهنگی، اجتماعی و ادبی «میدان علم» دانشگاه فردوسی مشهد در «از ۴۰ متری تا مجسمه سازی» گفت: مجسمه 8 متری “: سردیزی که روز جمعه در میدان علم دانشگاه فردوسی مشهد نصب شد، یکی از اتفاقات ناگهانی بود که دیروز اکثر دانشجویان و مردم آن را شنیدند، طی دو سال گذشته ما فعالان دانشجویی هستیم. ، تمام تلاش خود را برای مشارکت دادن دانشجویان در اتفاقاتی که در دانشگاه می گذرد داشته اند، اما تا به امروز این اتفاق نیفتاده است.

9ae66444 4906 49a6 a8d6 fe3b6d6d6b1b خبر خاکستری

مسئولان دانشجویان را درگیر اتفاقاتی که در محوطه دانشگاه می افتد نمی کنند

وی با تاکید بر اینکه ما در جنبش دانشجویی باید به سمتی برویم که اهدافی را دنبال کنیم که به نفع همه دانشجویان باشد و خواستار شفافیت در اولویت های مسئولان باشیم، گفت: در این باره بحث های زیادی وجود دارد، اما باید قبل از آن بگوییم. قرار بود مجسمه 40 متری فردوسی در دانشگاه نصب شود که بنا به درخواست دانشجویان این مجسمه به مکان دیگری منتقل شد.

آوردن مجسمه 40 متری از دانشگاه در تعقیب دانشجو

ناصری فرد ادامه داد: برخی می گویند ساردین هایی که اخیراً در دانشگاه فردوسی نصب شده سر همان مجسمه 40 متری است که اشتباه است. این سردیس فرآوری و بازسازی شده است. پیش از این در مهرماه سال 98 یک سرمایه گذار به اصطلاح خوب وارد دانشگاه فردوسی شد و از رئیس جمهور خواست تا مجسمه 40 متری فردوسی را در این دانشگاه نصب کند که متاسفانه بدون هیچ بررسی و تحقیقی موافقت شد. بررسی ها نشان می دهد که هدف اصلی این کار توسعه صنعت گردشگری در مشهد است که بخشی از آن نصب این مجسمه 40 متری است.

مسئول نشریات دانشجویی دانشگاه فردوسی یادآور شد: پیش از این باید این مجسمه 40 متری در بخشی از آرامگاه فردوسی در توس نصب می شد اما در مقابل این سرمایه گذار به دنبال جایگزینی بود. این تندیس 40 متری قابلیت نصب در دانشگاه فردوسی را دارد که در بهمن ماه 98 به دلیل تاج دانشگاه تعطیل شد و عملیات اجرایی این مجسمه به سرعت انجام شد که با درخواست دانشجویان و تصمیم شورای فرهنگی از اجرای این مجسمه جلوگیری شد. خراسان رضوی .

900cd0a8 1e35 4682 9fa9 acacf03ed0e1 خبر خاکستری

وی با بیان اینکه در خصوص ساخت مجسمه 40 متری توسط مسئولان شفاف سازی صورت نگرفته است، افزود: مخالفت دانشجویان با ساخت این مجسمه دلایل متعددی داشت که یکی از آن ها نبود زیرساخت های معماری و شهرسازی در دانشگاه بود. مثلاً برج آزادی در تهران حدود 45 متر است. «و قطر میدانی که در آن قرار دارد حدود 600 متر است، با مجموعه‌های فرهنگی که در اطراف آن قرار دارد، اما قطر میدان علم که مجسمه فردوسی در آن قرار دارد. قرار بود در حدود 100 متری قرار گیرد که امکان نصب این مجسمه 40 متری در آن وجود دارد.

سیاست سکوت تنها اقدام کارکنان دانشگاه فردوسی در قبال مطالبات دانشجویان است

ناصری فرد خاطرنشان کرد: زمانی که یکسری اتفاقاتی رخ داد که دانشجویان خواستار شفاف سازی شدند، هفتادمین سال تاسیس دانشگاه فردوسی را جشن می گرفتیم، اما مسئولان دانشگاه سیاست سکوت را در پیش گرفتند تا دانشجویان پس از آن مطالبات خود را فراموش کنند، اما در بحث نصب مجسمه 40 متری با وجود اینکه مسئولان دانشگاه همچنان سیاست سکوت را دنبال می کردند، اما این بار دانشجویان مطالبات خود را فراموش نکردند و آن را پیگیری کردند تا اینکه نصب این مجسمه در دانشگاه لغو شد.

نصب سردی 8 متری نوعی سرسختی از سوی کارکنان دانشگاه با دانشجویان بود

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: نصب ساردین 8 متری در میدان علم دانشگاه فردوسی مشهد در واقع نوعی سماجت کارکنان دانشگاه با دانشجویان بود. دانشگاه علوم پزشکی مشهد ساخته نشده است و چرا مسئولان دانشگاه اینقدر اصرار دارند که مجسمه را به هر شکلی در عرصه علم قرار دهند؟!

وی گفت: همزمان با بحث نصب مجسمه 40 متری در دانشگاه فردوسی مشهد، طرح جداسازی دیوارهای دانشگاه فردوسی مشهد مطرح شد و سپس شاهد اجرای طرح نخبگانی در دانشگاه بودیم. که دانشگاه فردوسی را جزئی کرد. در حال شهری شدن است و می توان در بستر دانشگاهی همه کارها را انجام داد که همزمان امواج رسانه ای و نخبگانی با طرح دیوارکشی دانشگاه فردوسی مشهد مخالفت کردند و اجازه اجرای آن را ندادند.

ناصری فرد افزود: اگر مجسمه 40 متری در دانشگاه نصب شود قطعا به مکانی برای رستوران و گردشگری می انجامد و پس از آن باید منتظر باشیم تا فضاهایی مانند سلف دانشگاه و امثال آن به پول تبدیل شود. دانشگاه دولتی و دانشگاه. تعصب در یک جهت پیش می رود. «مردم دانشگاه باید برای هر چیزی که آموزش را تحت الشعاع قرار می دهد هزینه کنند، بنابراین ما باید به مراحل بعدی که پس از نصب یک مجسمه 40 متری رخ می دهد نگاه کنیم و در مورد آن موضع گیری کنیم. مسئله، نگوییم نصب این مجسمه حرکت بسیار زیبایی است.

c7da115c c5ed 4190 92c0 d0de3c14db49 خبر خاکستری

کارکنان دانشگاه به طور محرمانه تمام اطلاعات اجرایی و مالی را مهر و موم می کنند!

این فعال دانشجویی گفت: یکی از مشکلات اساسی ما دانشجویان در خصوص ساردین های نصب شده در حوزه پژوهشی دانشگاه فردوسی این است که چرا علیرغم اینکه دانشجو یکی از ارکان اصلی دانشگاه است، کارکنان دانشگاه هیچ استعلام و یا پرس و جوی نکردند. اطلاعاتی در مورد نصب این ساردین «40 متری آن ناگهان دانش آموزان با آن مواجه شدند، ضمناً از اجرای این ساردین خبری نیست و کارکنان بر تمامی اطلاعات اجرایی و مالی آن مهر محرمانه زده اند!

وی تاکید کرد: کدام دانشگاه را به مجسمه یا ساعت بزرگ معروف می دانید یا کدام مجسمه یا مجسمه باعث محبوبیت دانشگاه شده است؟ این در حالی است که دانشگاه یک محیط دانشگاهی است و با مقالات علمی و جوایز علمی شناخته شده و نمایندگی می شود و نگهداری آن بسیار گران بود و در واقع هزینه ای برای دانشگاه داشت.

سرمایه های جمع آوری شده باید صرف اولویت های دانشگاه شود نه برای ساخت مجسمه

ناصری فرد بیان کرد: اگر قرار است سرمایه وارد دانشگاه شود باید در اولویت های دانشگاه مانند فضای مخروبه ساختمان دانشگاه، کمبود امکانات آموزشی، سیستم حمل و نقل دانشجو و کمبود امکانات آزمایشگاهی صرف شود نه ساخت مجسمه.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال اکثر ساختمان های دانشکده های دانشگاه فردوسی مشهد به قدری فرسوده است که می توان از آن به عنوان موزه دانشگاه استفاده کرد. مشکلی وجود دارد و وقتی در مورد این مشکلات به کارکنان دانشگاه مراجعه می کنیم می گویند با کمبود منابع مواجه هستند.

وی ادامه داد: پیش از این سیستم حمل و نقل داخل دانشگاه به طور کامل با اتوبوس های فرسوده اجرا می شد که این امر نه تنها باعث دیر رسیدن دانشجویان به کلاس می شد، بلکه محیط زیست را نیز آلوده می کرد. از سوی دیگر، برخی از کمک‌ها آموزش‌های مورد استفاده در کلاس‌های دانشگاه فردوسی مشهد تنها در موزه‌های دانشگاه یافت می‌شود، بنابراین سرمایه‌های جمع‌آوری‌شده باید صرف اولویت‌های دانشگاه و هزینه آن در موارد غیرضروری مانند سردی‌سازی شود. نشان از بی تدبیری مسئولان دانشگاه دارد.

لازم به ذکر است به گفته عادل سپر، مدیر روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، موضوع بازسازی میدان علم و نصب این سردی به تصویب شورای فرهنگ عمومی استان رسیده است که شورای عمومی فرهنگی ناکارآمد است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید