هیچ وقت به کسی فحش ندادم/ به فدراسیون برنامه دادیم که تخته های شیرجه یک متری در استخرها نصب کنند.

ساعت: 13:35
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1794191

پدر غواصی ایران گفت: طرحی را به فدراسیون داده ایم که تخته غواصی یک متری و سکوی یک متری در استخرها نصب شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ تقی عسگری متولد بهمن 1342 در سن 20 سالگی یعنی در سال 1323 در رشته شیرجه کشور نایب قهرمان شد و سپس تا سال 1344 به طور مداوم در 11 دوره مسابقات قهرمانی کشور غواصی شرکت کرد و موفق به کسب 9 عنوان قهرمانی و 2 عنوان قهرمانی شد. نایب قهرمان این مسابقات مهم محلی. در بخش بین المللی در سال 1330 در بازی های آسیایی دهلی نو شرکت کرد و در هر دو رشته موفق شد برای اولین بار در تاریخ شیرجه در کشور و در حوزه مهم بازی های آسیایی از روی سکو و تخته بپرد. با کسب دو مدال ارزشمند سالی که تقی عسگری در مسابقات قهرمانی کشور حضور داشت در 41 سالگی پس از کسب مقام اول از مسابقات جهانی خداحافظی کرد. از آن پس این چهره سرشناس غواصی کشور به دلیل سوابق درخشان و کم نظیرش به عنوان «پدر غواصی ایران» لقب گرفت و شناخته شد. تقی عسگری در رشته مربیگری نیز فعالیت داشته و مدرک بین المللی شیرجه را دریافت کرده و در حال حاضر مسئولیت کمیته عمران فدراسیون شنا را بر عهده دارد.

این پیشکسوت غواصی که از بیماری عروق کرونر قلب رنج می برد از وضعیت خود پس از این بیماری و وضعیت غواصی خود گفت.

تقی عسگری در ابتدا درباره ویروس کرونا گفت: چندی پیش من و همسرم به بیماری عروق کرونر قلب مبتلا شدیم و مدتی در بیمارستان بستری بودیم که روز سختی بود اما خدا را شکر خطر برطرف شد. در حال حاضر در خانه استراحت می کنم و تمریناتی را انجام می دهم تا به قدرت بدنی خود در خانه برگردم.

وی افزود: خوشبختانه پزشک معالج من در بیمارستان مربی سابق شنا بود و برای درمان من تلاش زیادی کرد و جا دارد از او و سایر کادر درمانی تشکر کنم. خانواده های زیادی در رشته های شنا، شیرجه و واترپلو درخواست احوالپرسی کردند که در صورت بیماری برایم بسیار ارزشمند بود و همچنین جا دارد از محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا که در کنارم بود تشکر ویژه داشته باشم. در تمام مراحل درمان. با تشکر و من و آنها از کمک دریغ نکردیم.

پدر شیرجه ایران در ادامه این گفتگو درباره ایجاد شرایط لازم برای موفقیت تیم ملی شیرجه ایران در بازی های آسیایی پیش رو گفت: با برگزاری اردوها و مسابقات متعدد آماده سازی، غواصان و تیم های ملی کشورمان قطعا در بازی های آسیایی پیش رو حضور خواهند داشت اما نباید فراموش کرد که تغییر جدی و پایدار در ورزش ملی شیرجه در گرو تلاش از سنین پایین برای کشف استعدادها و تربیت آنها در سراسر کشور است.

وی سپس درباره تاثیر لیگ ملی شیرجه در رشد و ارتقای کیفیت غواصی در کشور گفت: حفظ لیگ خبر خوبی برای شیرجه است، اما باید تعداد مراحل را افزایش داد تا ورزشکاران با آمادگی بیشتری آمادگی لازم را داشته باشند. حضور طولانی‌تر در روند مسابقات.»امیدوارم با ثبات شرایط و رفع کامل بیماری عروق کرونر در کشور، در سال آینده تعداد مراحل مسابقات لیگ دو برابر شود و این رقابت‌های مهم در چهار مرحله برگزار شود. .

تقی عسگری در ادامه درباره برگزاری اردوهای سنجش جوانان از 30 آذرماه تا 11 آذرماه در استخر قهرمانی و تاثیر آن در کشف و معرفی افراد جدید به تیم ملی و بحث حمایت گفت: برای موفقیت در شیرجه باید از یک برنامه ریزی برنامه ریزی کرد. سن پایین غواصی نیاز به تمرین در زمین و آب دارد و توجه به گروه های سنی می تواند عامل مهم و کلیدی در حمایت های آینده باشد.

تقی عسگری در ادامه به توسعه غواصی و استعدادیابی در کشور اشاره کرد و گفت: برای توسعه غواصی در کشور نیاز به سرمایه گذاری در سنین اولیه و تمرینات در این زمینه علاوه بر استخر به سخت افزارهایی مانند چاله ابرها و تخته غواصی است.

وی افزود: من به همراه آقای شاکول طرحی را به کارکنان فدراسیون شنا ارائه کردیم که با کمک تخته های چوبی یک متری و سکوی یک متری بتوانیم استخرهای زیادی را برای استعدادیابی در سنین اصلی تجهیز کنیم. حداقل در روستایی این تخته های چوبی که طرح ساخت آن موجود است فقط به یک استخر با عمق 2.60 متر نیاز دارد که برای گروه های سنی زیر 10 سال قابل استفاده است و در صورت نصب در استخرهای شنای سراسر کشور سایت بسیار خوبی است. برای آموزش استعدادیابی شیرجه از سن 10 سالگی ارائه می شود. با کمک این تخته های چوبی و تمرین شیرجه از 10 سالگی می توان در 15 تا 20 سال آینده مدال بازی های آسیایی را در استخرها کسب کرد. با عمق 2.60 هیچ خطری برای غواصان زیر 10 سال وجود ندارد و پس از غواصی به هیچ عنوان به کف استخر برخورد نمی کند امیدوارم این پیشنهاد مورد قبول و حمایت قرار گیرد. آنجا.

این پیشکسوت غواصی در پایان این گفتگو تاکید کرد: متاسفانه عکس من در فضای مجازی منتشر شده و از زبانم گفته می شود به هیات ورزش فحش داده شده است که قاطعانه تکذیب می شود. من فقط از مسئولان ورزشی گلایه دارم که به غواصی و سخت افزاری که می خواهد اهمیت چندانی نمی دهند، اما هرگز به کسی فحش نمی دهم.

وی افزود: برای همه به ویژه خانواده شنا، شیرجه و واترپلو آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم هر چه زودتر شروع کنم و بتوانم به استخر بازگردم. به ویروس تاج

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید