سازمان جهانی بهداشت: در صورت منفی بودن تست کرونا، دوره قرنطینه را می توان از 14 روز به 7 روز کاهش داد.

سازمان جهانی بهداشت: در صورت منفی بودن تست کرونا، دوره قرنطینه را می توان از 14 روز به 7 روز کاهش داد.

روز جدید سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد که دوره قرنطینه افراد مبتلا به ویروس کرونا در «تست منفی» از ۱۴ روز به ۷ روز کاهش می‌یابد. این سازمان در دستورالعمل موقت جدید خود عنوان می‌کند: در مواردی که معاینه عروق کرونر برای کوتاه‌تر کردن دوره قرنطینه امکان‌پذیر نباشد، در صورتی که فرد علائم بیماری را نداشته باشد، قرنطینه می‌تواند پس از روز دهم و بدون نیاز به غربالگری پایان یابد.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد که دوره قرنطینه افراد مبتلا به ویروس کرونا در «تست منفی» از ۱۴ روز به ۷ روز کاهش می‌یابد.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در دستورالعمل جدید خود برای آزمایش کرونا و قرنطینه بیماران به دلیل گردش بالای ویروس کرونا به ویژه سویه omicron اعلام کرد: دوره قرنطینه برای افرادی که در معرض ویروس کرونا قرار گرفته‌اند از این پس می‌توان کوتاه‌تر شد. و کسانی که تست منفی داده اند می توانند به جای 14 روز پس از 7 روز قرنطینه خود را پایان دهند.

این سازمان در دستورالعمل موقت جدید خود عنوان می‌کند: در مواردی که معاینه عروق کرونر برای کوتاه‌تر کردن دوره قرنطینه امکان‌پذیر نباشد، در صورتی که فرد علائم بیماری را نداشته باشد، قرنطینه می‌تواند پس از روز دهم و بدون نیاز به غربالگری پایان یابد.

در این گزارش آمده است که خطر انتقال پس از 10 روز قرنطینه حدود یک درصد و حد بالایی حدود 10 درصد برآورد شده است.

همچنین افرادی که اخیراً واکسینه شده و با بیمار در تماس بوده اند در اولویت کمتری (از نظر قرنطینه) قرار دارند.

اما اگر 90 روز از واکسیناسیون گذشته باشد و ایمنی اولیه در برابر بیماری کاهش یافته باشد و در دوز یادآوری محدودیت وجود داشته باشد، لازم است شرایط تماس این افراد مبتلا با افراد واکسینه نشده در نظر گرفته شود.

به گفته لایومینت، کشورها همچنین می توانند با اضافه کردن آزمایش PCR که توسط پرسنل واجد شرایط انجام می شود، دوره قرنطینه را به هفت روز کاهش دهند.

با این حال، در حال حاضر، سازمان بهداشت جهانی آزمایش های خانگی را برای کوتاه کردن دوره قرنطینه توصیه نمی کند.

سازمان بهداشت جهانی به مردم توصیه می‌کند در صورت کوتاه شدن دوره قرنطینه، در تمام فعالیت‌های داخل و خارج از خانه که می‌تواند با افراد دیگر تعامل داشته باشد، در کنار سایر اقدامات پیشگیرانه، از ماسک‌های پزشکی مناسب استفاده کنند.

همچنین رعایت فاصله فیزیکی، تهویه مناسب فضای داخلی و شستشوی منظم دستگیره ها به مدت 14 روز. این افراد همچنین باید علائم خود را تحت نظر داشته باشند و علائم خود را آزمایش کنند.

دیدگاهتان را بنویسید