زردی امیکرون پرسرعت صورت کرونا البرز / قرنطینه خانگی 5 روزه; آبی در آتش سویه جدید کووید 19

ساعت: 16:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۱
کد خبر: 1804503

به گفته مسئولان پزشکی در دو هفته اخیر تعداد بیماران در البرز 5 برابر شده و ویزیت سرپایی در روزهای آبی دو برابر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عنوان، البرز این روزها بعد از 4 ماه بار دیگر مسیر رو به رشد ویروس تاج را در البرز تجربه می کنیم و در آستانه آغاز موج ششم تاج هستیم.

سخنگوی ستاد مبارزه با تاج استان در آلبورگ به تیتریک گفت: در دو هفته اخیر تعداد بیماران 5 برابر شده و مراجعات سرپایی در ایام شرایط آب دو برابر شده است.

به گفته مهرداد بابایی، رنگ تاج استان نیز تغییر کرده و به جز فردیس و طالهان سایر شهرهای البرز زرد شده اند که جای نگرانی و توجه دارد.

به گفته بسیاری از محققان، سویه Emicron بسیار مسری است، مشکلی که البرز، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بر آن تاکید کرده و از خطرات آن می گوید.

معظمی در گفت و گو با تیتریک از ابتلای 45 نفر به اُمیکرون خبر داد. پیش از این، سویه دلتا تنها بین 7 تا 10 نفر را تحت تاثیر قرار می داد.

اما برای شکست دادن آمیکرون باید واکسن کراون تکمیل شود زیرا به گفته کارشناسان تزریق دو دوز از این واکسن تنها 10 درصد ایمنی را برای آمیکرون ایجاد می کند.

مهرداد بابایی تاکید می کند: در صورت داشتن علائم سرماخوردگی به ویژه سرماخوردگی، عطسه، تب، گلودرد و ضعف باید به مدت 5 روز در خانه قرنطینه شوند.

افرادی که 3 ماه بعد از نوبت دوم واکسینه شده اند نوبت سوم را تزریق کنند تا با آرامش وارد جامعه شوند و به دیگران و سلامتی آنها ظلم نکنند.

البته واکسن کراون به کودکان 9 تا 12 ساله تزریق می شود و خدمات واکسیناسیون در 22 مرکز اجتماعی و 30 مرکز بهداشتی درمانی استان البرز در دسترس عموم است.

نباید از این نکته غافل شد که تاج در خاکستر زیر آتش است و در اثر نسیم شعله ور شده است، کسانی که از رعایت نکات بهداشتی کوتاهی می کنند بیشتر در معرض خطر هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید