خطر مرگ ناشی از سویه های امیکرون کمتر از سویه های قبلی است/ از هر 1000 بیمار سه نفر جان خود را از دست می دهند.

ساعت: 12:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۰
کد خبر: 1799415

سید رشید جزایری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: امیکرون می تواند باعث مرگ به خصوص در افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای، ریز فاکتورها و افراد در معرض خطر شود، اما خطر مرگ ناشی از سویه های Omicron کمتر است. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ وی گفت: افرادی که قبلاً به بیماری عروق کرونر قلب مبتلا بوده اند می توانند مجدداً مبتلا شوند.
وی با بیان اینکه در سویه های قبلی حدود 100 بیمار 2 تا 3 جان خود را از دست داده بودند، تصریح کرد: با تزریق نوبت سوم واکسن کراون در سویه آمیکرون در هر هزار نفر 2 تا 3 نفر جان خود را از دست دادند.
جزایری با تاکید بر اینکه آمیکرون می تواند باعث مرگ به ویژه در افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای، ریز فاکتورها و افراد در معرض خطر شود، گفت: خطر مرگ ناشی از آمیکرون نسبت به سویه های قبلی کمتر است.
وی با بیان اینکه وزارت بهداشت بر تزریق نوبت سوم واکسن در دو نوبت اول تاکید دارد، خاطرنشان کرد: مردم می توانند نوبت سوم واکسن را متفاوت از دو نوبت قبلی تزریق کنند و منعی در این زمینه وجود ندارد.
جزایری گفت: به افرادی که از واکسن های نوترکیب استفاده کرده اند، تزریق واکسن غیرفعال مانند سینوفارم توصیه نمی شود.
وی گفت: افرادی که واکسن سینوفارم، بهارات و برکات به آنها تزریق شده است می توانند نوبت سوم واکسن آسترازنکا یا پاستوچوک را دریافت کنند.
جزایری با تاکید بر اینکه تحقیقات سازمان جهانی بهداشت بر روی سایر کشورها نشان داد که متاسفانه 40 درصد افرادی که دارای سویه های قبلی تاج هستند همچنان درگیر هستند، تصریح کرد: تکمیل واکسیناسیون کوید 19 در گروه سنی 12 تا 18 سال انجام شد. و به خصوص دانش آموزان در اولویت هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید