سازمان ملل خواستار کاهش تنش در منطقه غرب آسیا شده است

معاون سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از همه کشورهای منطقه غرب آسیا می خواهد حداکثر خویشتنداری را به خرج دهند.

فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران درباره حملات ارتش ترکیه در شمال عراق و سوریه گفت: دبیرکل سازمان ملل از همه کشورها می‌خواهد حداکثر خویشتنداری را به خرج دهند و از افزایش تنش در منطقه خودداری کنند.

وی افزود: دبیرکل سازمان ملل متحد نگرانی عمیق خود را از تأثیر درگیری ها بر غیرنظامیان ابراز می کند.

معاون سخنگوی سازمان ملل افزود: بر اساس قوانین بین المللی، غیرنظامیان باید محافظت شوند. در زمینه سوریه، دبیرکل اهمیت زیادی برای حفظ آتش بس توافق شده بین کشورهای مختلف و احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه قائل است.

فرحان حق ادامه داد: دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص عراق بار دیگر از همه طرف های ذیربط می خواهد که مسائل امنیتی را از طریق گفتگو و رعایت اصول حاکمیت کشوری، تمامیت ارضی و روابط حسن همجواری حل کنند.

منابع رسانه ای ترکیه عصر امروز دوشنبه از حملات جنگنده های ترکیه به مقر نظامی آمریکا در حسکه سوریه خبر دادند.

به گزارش ایرنا، رسانه های ترکیه از حمله جنگنده های ارتش این کشور به مقر نیروهای آمریکایی در حسکه خبر دادند.

بر اساس این گزارش، این نیروهای آمریکایی مسئولیت آموزش سربازان پ ک ک در حسکه را بر عهده دارند.

همچنین شبکه خبری المیادین از حملات مجدد توپخانه ترکیه به چندین روستا در حومه شمالی رقه و حلب خبر داد.

ارتش ترکیه صبح یکشنبه مناطقی در شمال عراق و سوریه را بمباران کرد. این حملات علیه مواضع نیروهای دموکراتیک سوریه در اطراف عین العرب در حومه شرقی حلب و همچنین مواضعی در منطقه عین عیسی در شمال رقه و استان الحسکه در سوریه انجام شد.

پس از این حملات، منابع خبری از کشته شدن 12 نفر در این حملات خبر دادند. وزیر دفاع ترکیه روز یکشنبه از موفقیت آمیز بودن حملات ارتش این کشور علیه شمال عراق و سوریه خبر داد.

در همین حال، خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) روز گذشته کشته شدن تعدادی از افسران ارتش سوریه در حملات ترکیه بامداد یکشنبه به استان های حلب و الحسکه سوریه را تایید کرد.

منابع خبری امروز دوشنبه از حمله مجدد ارتش ترکیه به شهر عین العرب در شمال سوریه خبر دادند که در این راستا رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز گزینه «عملیات زمینی» علیه شمال سوریه را بررسی می کند. مناطق سوریه و عراق و محدود کردن فقدان حملات آنکارا در این مناطق گویای این حملات هوایی بود.

دیدگاهتان را بنویسید