ساعت کاری 16 ساعت کاهش یافت

ساعت کاری 16 ساعت کاهش یافت

ولی اسماعیلی نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس، کفت: در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی، موضوع اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری مطرح شد. 40 ساعت و از 176 ساعت به 160 ساعت در ماه کاهش می یابد.

و ادامه داد: همچنین با تصمیم اعضای کمیسیون اجتماعی روزهای کاری هفته از یکشنبه تا پنجشنبه خواهد بود.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: این موضوع باید به تصویب صحن علنی مجلس برسد و پس از تایید شورای نگهبان اجرایی شود.

طرح تغییر روزهای تعطیل تعطیلات آخر هفته مدتی است که در صحن مجلس در حال انجام است و بالاخره امروز کمیسیون اجتماعی مجلس گامی به جلو برداشت و طرح تعطیلی روزهای شنبه کشور را تصویب کرد.

پیش از این این کمیسیون در طرحی دیگر پذیرفته بود که تعداد تعطیلات کشور از یک روز به دو روز افزایش یابد اما هنوز مشخص نبود که این تعطیلی دو روزه پنج شنبه و جمعه باشد یا جمعه و شنبه. اما اکنون آن کمیته در نهایت به تعطیلی روز شنبه رای داده است.

رای گیری در شرایطی است که اکثر کشورهای دنیا شنبه و یکشنبه را تعطیلات آخر هفته اعلام کرده اند و تعطیلات ما پنجشنبه و جمعه است و در این صورت عملا چهار روز است که روابط بین المللی را از دست داده ایم. اما در طرح جدید، تعطیلات در ایران با سایر کشورها هماهنگ شده است.

حسین گودرزی عضو این کمیته ضمن تشریح جلسه کمیته اجتماعی شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز کمیته اجتماعی مقرر شد ساعات کار اداری از 44 ساعت به 40 ساعت در هفته کاهش یابد و شنبه ها تعطیل شود

وی افزود: پیشنهاد دولت در لایحه ارائه شده 42.5 ساعت کار در هفته بود و در قانون فعلی 44 ساعت است که در کمیسیون اجتماعی مصوب شد از ساعت 7 صبح 40 ساعت در هفته و 8 ساعت در روز باشد. تا ساعت 3 بعد از ظهر خواهد بود

نماینده مردم دورود و ازنا در شورای اسلامی گفت: مقرر شد روز کاری از یکشنبه تا پنجشنبه باشد.

همچنین محسن پیرهادی، عضو هیأت رئیسه مجلس و از طراحان موضوع مناسب سازی و تنظیم تعطیلات آخر هفته نیز گفت: به عنوان یکی از طراحان در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی و تشریح طرح تعطیلی شرکت کردم. به جای روز پنجشنبه، اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در جریان جزئیات این طرح قرار گرفتند.

به گفته پیرهادی، ساماندهی تعطیلات آخر هفته منجر به تنظیم بیشتر بازارهای جهانی و منطقه‌ای می‌شود و از فرصت‌ها و زیان‌های تجاری کشور در این حوزه جلوگیری می‌کند.

وی در پایان گفت: اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به طرح مذکور رای دادند به گونه ای که روزهای کاری هفته از یکشنبه تا پنجشنبه باشد، بنابراین اولین اقدام رسمی مجلس انجام شد تا سازماندهی تعطیلات گزارش کمیته به صحن علنی ارسال می شود تا نمایندگان در مورد آن تصمیم بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید