سال آینده 2 نرخ ارز در بازار نخواهیم داشت

ساعت: 15:49
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797615

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ارز 2 از سال آینده وارد بازار نمی شود و اگر بخواهیم برای محصولی یارانه توزیع کنیم به صورت واقعی و به ذی نفع نهایی و پرداخت خواهد شد. مردم.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه امروز کمیسیون تلفیق بودجه 1401 گفت: جان مردم ارائه شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه از این آسیب شناسی به مسیری رسیده ایم که در سال آینده دولت و مجلس باید جهت گیری کنند، گفت: یکی از مهمترین محورها کنترل تورم است که ریشه تورم در آنجاست. مشخص است که کنترل منابع و مصارف کشور نباید منجر به اخذ وام از بانک مرکزی شود، اما از سوی دیگر، شورای پول موظف به ایجاد انضباط بانکی است و دولت دیگر تعهدی برای آنها تعیین نمی کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: همچنین به این نکته توجه داشتیم که خالص دارایی های خارجی بانک مرکزی نباید افزایش یابد که منجر به افزایش پایه پولی شود، بنابراین به ابعاد مختلف در بودجه سالانه بعدی، دستیابی به ثبات در اقتصاد کشور، «مردم احساس اطمینان می کنند و این اقتصاد برای آنها قابل پیش بینی است و می توانند سرمایه گذاری کنند.

میرکاظمی گفت: یکی دیگر از جهت گیری های ما در بودجه 1401 جلوگیری از توسعه نامتوازن در کشور است که متاسفانه در حال حاضر این مشکل وجود دارد و اقداماتی برای ایجاد توسعه متوازن در بودجه سال آینده انجام شده است. به این ترتیب صندوق پیشرفت و عدالت در استان ها مستقر می شود تا مانند سایر استان های در حال توسعه در استان های فقیر راه اندازی شود.

وی افزود: بحث حمایت از رشد اقتصادی در کشور یکی دیگر از اولویت های ما در بودجه سال آینده است… بله نمی دانستیم. این موارد در متن بودجه آمده و نظرات مختلفی برای ایجاد این رشد اقتصادی صورت گرفته است تا بتوانیم از ابتدای سال آینده بحث کسب و کار را مدیریت کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: شوراهای اداری استان ها در سال آینده علاوه بر الزام دستگاه ها، موظف به رعایت ماه به ماه ارقام منتسب به رشد اقتصادی به آنها خواهند بود. تعداد و سهم هر زیرمجموعه مانند کشاورزی، صنعت و خدمات شهری به طور کامل بودجه بندی شده است که بر عهده استان ها و دستگاه های اجرایی است.

میرکاظمی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت یارانه ها در سال آینده گفت: این مسائل باید تا پایان امسال حل شود. طبق قانون دیگر نمی‌توانیم ارز 4200 داشته باشیم و از این پس با حمایت ریالی‌مان، دیگر 2 نرخ ارز در بازار وجود نخواهد داشت و اگر بخواهیم برای کالاها یارانه توزیع کنیم، می‌شود. ریالی باشد و به ذی نفع نهایی و مردم پرداخت می شود، زیرا همه سوالات نشان می دهد یارانه پرداختی از طریق دو نرخی شدن ارز روی میز مردم نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید