ثبات بازار مسکن؛ تا پایان سال افزایش قیمت نخواهیم داشت / پرداخت تجهیزات ساختمانی در کاهش قیمت موثر است

ساعت: 13:48
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1796098

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفت و گو با دانا پیش بینی کرد;

رئیس اتحادیه مشاوران املاک ثبات قیمت را برای بازار مسکن تا پایان سال پیش بینی کرد و گفت: پرداخت مسکن و ساخت آن می تواند در کاهش قیمت ها و ایجاد رونق اقتصادی موثر باشد.

مصطفی گلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ; وی در خصوص وضعیت کنونی بازار مسکن و پرداخت هزینه تجهیزات ساخت و ساز، گفت: هرگونه تهیه تجهیزات مسکن بر قیمت، عرضه و تقاضا تاثیر می گذارد.

وی ادامه داد: تسهیلات می تواند از بانک ها یا به صورت وام ملی مسکن یا ساخت و ساز باشد که تا حدودی در شکسته شدن و کاهش قیمت ها موثر است و باعث رونق نسبی بازار خواهد شد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: با وجود اخباری مبنی بر اعطای وام و ورود نقدینگی به بازار مسکن این روزها شرایط خاصی برای افزایش چشمگیر معاملات در سطح خرید و فروش نداشتیم. و تعداد زیادی تغییر نکرده است. خرید و فروش خانه این روزها.”

گلی خسروی توضیح داد: در حال حاضر روند معاملات عادی است، اما افزایش قیمت ها و قدرت خرید مردم باعث شده تا خریداران به هدف خود به طور کامل دست پیدا نکنند. به عنوان مثال، افرادی که می خواستند یک آپارتمان دو خوابه بخرند، موفق به خرید دو خوابه شدند.

وی گفت: با این حال روند خرید و فروش عادی است و بازار روندی نزدیک به ثبات دارد. چنین بازاری به خریداران این فرصت را می دهد که آگاهانه تصمیم بگیرند و در آرامش خرید کنند و خرید و فروش هیجانی را کاهش می دهد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: مردم بیش از هر مسئول دیگری به موضوع خرید و فروش املاک اقتصادی نگاه می کنند و تجربه نشان می دهد مردم در بهترین شرایط اقدام به خرید و فروش ملک و مسکن خواهند کرد.

گلی حسروی تاکید کرد: سرمایه گذاری در ملک به گونه ای نیست که به انسان آسیب وارد کند. ملک به شما می گوید با چشم انداز 5 ساله من را بخرید تا بتوانم سرمایه شما را 50 سال برای شما نگه دارم پس اگر ملک را گران بخریم ارزان است و هر چقدر هم که گران بفروشیم باز هم ارزان ضرر می کنیم. است، بنابراین ملک امن ترین مکان برای سرمایه است. .

وی در پاسخ به این سوال که روند بازار مسکن را چگونه پیش بینی می کنید؟ وی پاسخ داد: تا پایان سال اگر اخبار تشنج آور بانک مرکزی و مرکز آمار از بازار مسکن قطع شود، ثبات خواهیم داشت و افزایش قیمتی وجود نخواهد داشت. البته باید منتظر ماند تا سیاست های دولت تمام شود تا بتوانیم در سال آینده تصور درستی از بازار داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید