سال گذشته 3500 نفر از آموزش های پیش از ازدواج بهره مند شدند

وی افزود: ارتقای سلامت روان افراد که در نهایت منجر به ارتقای سلامت روان جامعه و کاهش نابسامانی ها و آسیب های اجتماعی در استان می شود از اهداف مراکز مشاوره است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته ازدواج از 19 لغایت 26 تیرماه به مددجویان نیازمند مشاوره به مدت یک هفته با حضور 6 مشاور مجرب خدمات مشاوره رایگان در حوزه ارائه می شود. مقالات ازدواج و خانواده، فردی، کودک و نوجوان، اختلالات خلقی و… ارائه شد.

ازدواج موفق خطر افسردگی را کاهش می دهد

دهباشی پور با اشاره به اهمیت آموزش قبل از ازدواج برای زوج های جوان گفت: ازدواج موفق می تواند منبع ارزشمندی برای دوران سخت زندگی باشد و در مقابل، روابط ناسالم و معیوب بین زوجین می تواند مشکلاتی را ایجاد کند که می تواند به افراد بعدی منتقل شود. نسل ها

وی بیان کرد: یکی از نیازهای مهم در ازدواج داشتن احساس آرامش است و یکی از مولفه های سلامت روان در ازدواج خودشناسی است. زیرا هرچه افراد بیشتر زوایای وجودی خود را بشناسند و در مورد خود بیشتر بدانند، در انتخاب شریک زندگی، جهت گیری درونی واضح تری خواهند داشت.

این مسئول تصریح کرد: طبق بررسی های انجام شده، افراد متاهل به طور متوسط ​​از سلامت روان بهتری نسبت به افراد مجرد برخوردار بوده و عملکرد روحی و جسمی بهتری دارند. البته این بستگی به سلامت ازدواج دارد و ازدواج ناموفق چنین عوارضی را شامل نمی شود.

دهباشی پور تصریح کرد: ازدواج موفق و رابطه سالم بین همسران احتمال افسردگی و خودکشی را در افراد کاهش می دهد و زمینه را برای ارتقای سلامت روان آنها فراهم می کند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش های پیش از ازدواج به موضوعاتی مانند آمادگی افراد برای ازدواج و تشکیل خانواده می پردازد که برای آمادگی بهتر جوانان برای ازدواج ارائه می شود و این آموزش ها به موضوعاتی مانند انتخاب همسر، خواستگاری و آشنایی، عشق و علاقه و … می پردازد. صمیمیت

بیش از 3 هزار نفر تحت آموزش های قبل از ازدواج قرار گرفته اند

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: آشنایی با مشکلات سال اول ازدواج برای کمک به سازگاری بهتر همسران، پیشگیری از طلاق، بالا بردن سطح آگاهی و انتخاب همسر مناسب برای زندگی از دیگر اهدافی است که دنبال می شود. در آموزش پیش از ازدواج

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در طرح غیرحضوری پیش از ازدواج 3490 آموزش دیدند که به این منظور 106 سمینار 4 ساعته توسط 15 مربی آموزش دیده برای دختران و پسران در آستانه ازدواج برگزار شد.

دهباشی پور تصریح کرد: آموزش زندگی خانوادگی آموزش های پیشگیرانه ای است که برای بهبود روابط خانوادگی و افزایش آگاهی و آموزش مهارت های خانواده ارائه می شود.

وی خاطرنشان کرد: در آموزش زندگی خانوادگی موضوعاتی مانند صمیمیت، مهارت های ارتباطی با همسر، مهارت حل مسئله، مدیریت منابع خانواده و فرزندپروری و سایر موضوعات مرتبط مطرح می شود.

این مسئول در پایان گفت: تعداد افراد آموزش دیده در طرح زندگی خانواده در سال 1398 نزدیک به 2261 نفر بوده که در 98 سمینار 4 ساعته توسط 15 مربی آموزش دیده آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید